سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اجلاس دوربان(WCAR) نام رسمی اجلاس جهانی سازمان ملل است که علیه نژاد پرستی برگزار شد.

WCAR

اجلاس دوربان 2 روز‌های 20 تا 24 آوریل سال 2009 در مقر سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار شد.

این کنفرانس به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل و پس از تصویب پیش نویس 149/61در این مجمع با دستور کار بررسی نحوه اجرای اعلامیه دوربان و برنامه عمل که در کنفرانس جهانی ضد نژاد پرستی در سال 2001 در شهر دوربان آفریقای جنوبی مورد تائید قرار گرفت، برگزار شد.

اهداف اجلاس دوربان 2

کنفرانس بررسی دوربان 2 اهداف ذیل را مد نظر قرار داده بود:

  • بررسی پیشرفت‌ها در نحوه اجرای اعلامیه دوربان و برنامه عمل توسط کشورهای عضو اجلاس دوربان. اجلاس بررسی دوربان 2 از طریق یک روند فراگیر، شفاف و با همکاری همه اعضا مظاهر معاصر نژاد پرستی، تبعیض نژادی، بیگانه ستیزی و موارد متعصبانه مرتبط با آن را مورد ارزیابی قرار داد. در این اجلاس همچنین تدابیر مشخص و واقع بینانه‌ای جهت برخورد با مظاهر نژاد پرستی شناسایی شد.
  • در این اجلاس تاثیرات مکانیزم‌های مورد تائید در اجلاس قبلی دوربان و سازمان ملل در برخورد با نژاد پرستی، تبعیض نژادی، بیگانه ستیزی و موراد متعصبانه مرتبط با آن مورد ارزیابی قرار گرفت.
  • این اجلاس در نظر داشت تا موارد تائید و اجرای مفاد کنوانسیون بین‌المللی حذف هرگونه تبعیض نژادی و توجه به توصیه‌‌های کمیته این کنوانسیون را در سطح جهان ارتقا دهد.
  • از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس شناسایی شیوه‌های مطلوب مبارزه علیه نژاد پرستی و مشارکت جهانی در اجرای این شیوه‌ها بود.
کد خبر 78988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز