مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه زنان دانشمند جهان اسلام، شبکه‌ای بین‌المللی با حضور زنان دانشور مسلمان از کشورهای اسلامی، اروپایی و آمریکایی است که با هدف ارتقای کمی و کیفی آموزش زنان در سطوح مختلف تحصیلی و توانمندسازی آنها در حوزه‌های مختلف علم و فناوری در سال 1388 تأسیس شد.

طرح تأسیس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام در چهارمین نشست وزرای آموزش عالی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در باکو از طرف هیات ایرانی مطرح و اولین اجلاس تاسیس آن تحت نظارت آیسسکو توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه 1388 (ژانویه 2010) در تهران برگزار شد.

 more وب سایت رسمی: شبکه زنان دانشمند جهان اسلام

همچنین اولین نشست اعضای هیات امنا به دعوت آیسسکو در فروردین ماه 1389 (آوریل 2010) در مراکش برگزار شد که در این نشست، تهران به عنوان محل دبیرخانه شبکه زنان دانشمند جهان اسلام تعیین و برنامه دوسالانه شبکه تدوین شد.

ایجاد بانک اطلاعات زنان دانشمند و متخصص جهان اسلام، معرفی زنان دانشمند و متخصص کشورهای اسلامی و ارائه دستاوردهای علمی پژوهشی آنها، اطلاع‌رسانی درباره بورس‌های تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی در سطح بین‌المللی، اطلاع‌رسانی درباره کنفرانس‌ها، اجلاس‌ها و کارگروه‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، معرفی جوایز علمی و کمک هزینه پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان، برقراری ارتباط میان دانشمندان و دانشجویان جهت انجام طرح‌های علمی پژوهشی و معرفی دانشگاه‌ها، مراکز علمی پژوهشی، سازمان‌ها، شبکه‌ها و موسسات و انجمن‌های علمی زنان از اهداف و وظایف این شبکه علمی است.

عضویت در شبکه زنان دانشمند جهان اسلام به دو صورت پیوسته و وابسته امکان‌پذیر است. اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری، دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری و زنان متخصص و برگزیده‌ای که دارای مدرک کارشناسی بوده و صاحب نوآوری و اثری برجسته در حوزه‌های مربوطه باشند امکان عضویت پیوسته در این شبکه را دارند.

زنان دانشمند پیرو سایر ادیان توحیدی و همچنین زنان متخصص و دانشمندی که مایل به همکاری با شبکه زنان دانشمند جهان اسلام هستند اما شرایط عضویت رسمی را احراز نکرده‌اند به عنوان عضو وابسته امکان همکاری با این شبکه را دارند.

شبکه زنان دانشمند جهان اسلام در فضای مجازی از طریق نشانی اینترنتی www.nwsiw.com قابل دسترسی است و ریاست آن بر عهده دکتر طیبه ماهروزاده عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) است.

کد خبر 194313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز