چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان دیده‌بان حقوق بشر (Human right watch) یک سازمان غیر دولتی بین‌المللی است که در سال ۱۹۷۸ بنیان‌گذاری شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر

مقر اين سازمان در شهر نیویورک است و دفاتری در بروكسل (بلژيك)، لندن (انگليس)، مسكو ( روسيه)، هنگ‌كنگ، لس‌آنجلس، سانفرانسيسكو، واشينگتن (آمريكا)، تاشكند (تاجيكستان) و تورنتو (كانادا) دارد.

اين سازمان هدف خود را دفاع از حقوق مردم در سراسر جهان اعلام داشته و در سايت رسمي خود در اين خصوص آورده است: كار آنها بررسي دقيق اقدامات مغاير با حقوق بشر و افشاي گسترده آن است.

صدها نفر شامل متخصصان حقوق بشر، وكلا، روزنامه‌نگاران و دانشگاهيان با مليت‌هاي مختلف با اين سازمان به صورت پيوسته همكاري دارند.

در سايت سازمان ديده‌بان حقوق بشر به طور مفصل درباره اين سازمان و اهداف آن آمده است، از جمله آنكه دیده بان حقوق بشر سازمان غیر انتفاعی، سازمان غیر دولتی حقوق بشر است و برای شناسایی دقیق واقعیت‌ها، گزارش بی‌طرفانه، استفاده موثر از رسانه‌ها و حمایت‌های هدفمند، اغلب با مشارکت با گروه های‌حقوق بشری محلی شناخته شده است ... سازمان دیده بان حقوق بشر هر سال بیش از صد گزارش و توجیهی در مورد شرایط حقوق بشر در ده‌ها کشور جهان منتشر می‌کند. سازمان دیده بان حقوق بشر با همکاری دولت‌ها، سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا... در تلاش است که تغییرات در سیاست‌ها و اقداماتي که حقوق بشر و عدالت در سراسر جهان را ارتقاء می‌دهند، مطرح شود.

کد خبر 414354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha