همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه ۶ مرداد بر ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل برای اعضای شورای نگهبان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، پیش از این نیز مجلس طرح الحاق یک تبصره به قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۳۷۳ را به تصویب رسانده بود که مورد ایراد اعضای شورای نگهبان قرار گرفته بود.

اما با توجه به اصرار کمیسیون بر نظر قبلی خودش مبنی بر ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل برای حقوقدانان شورای نگهبان نمایندگان در صحن علنی نیز به این نظر کمیسیون رای دادند، لذا این طرح برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

عزت الله یوسفیان مولا در مخالفت با این طرح گفت:از ابتدا قرار بر این نبود که عضویت در شورای نگهبان به عنوان شغل محسوب شود و اگر اینگونه باشد باید عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به عنوان شغل محسوب شود.

اما موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در موافقت با این طرح اظهار داشت:برخلاف آنچه دوستان ما در شورای نگهبان اعلام نظر کرده اند مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل در قوای سه گانه مغایر با قانون اساسی نیست.

وی افزود: بر مبنای طرح یک فوریتی که به تصویب مجلس رسید تنها کسانی که سمت های آموزشی دارند از این حکم مستثنی هستند.

وی با اشاره به سخنان مخالف گفت: امروز عضویت در شورای نگهبان به عنوان یک شغل محسوب می شود و اگر روزی این احساس در مورد اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ایجاد شد می توانیم اعضای مجمع را نیز اضافه کنیم.

این گزارش می افزاید:با رای مجلس عضویت کلیه اشخاص شاغل در هر یک از قوای سه گانه و موسسات دولتی یا وابسته به دولت که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام یا تصریح نام بوده و به هر مقدار از بودجه کل کشور استفاده می نمایند، در شورای نگهبان به جزء مشاغل آموزشی موضوع تبصره 1 و افراد موضوع تبصره 8 قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب 1373 به عنوان حقوقدان ممنوع است و این ممنوعیت شامل اعضای کنونی شورای نگهبان که قبل از این قانون انتخاب شده اند نیز می شود و چنانچه ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون استعفا ندهند از عضویت در شورای نگهبان مستعفی شناخته می شوند.

کد خبر 59213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز