گروه سیاسی: مجلس روز یکشنبه با سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشور و غلامرضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی جلسه غیرعلنی خواهد داشت

این اقدام مجلس در حالی صورت می‌گیرد که علی‌لاریجانی در جلسه علنی روز یکشنبه، پس از سفر خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و ارائه بسته پیشنهادی جدید اروپا اظهار داشت: بسته پیشنهادی 1+5 در مجلس بررسی خواهد شد.

حمید رضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با همشهری ضمن تأیید این خبر توضیح داد که این جلسه به‌منظور در جریان قرار گرفتن نمایندگان از سفر سولانا به ایران صورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه حق نمایندگان است که در جریان امور ومسائل مهم کشوری قرار بگیرند، گفت: قرار است جلیلی و آقازاده درباره آنچه در سفر سولانا و هیات همراه به ایران اتفاق افتاده و نیز درباره آخرین وضعیت برنامه‌های هسته‌ای به نمایندگان گزارش بدهند و احیانا اگر نمایندگان سؤالات و دیدگاهی داشته باشند، مطرح کنند.

همچنین به گفته محمد رضا رحیمی، معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهوری، برگزاری نشست دولت و مجلس در همین روز برگزار می‌شود. وی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: رئیس‌جمهوری در این جلسه درخصوص طرح تحولات اقتصادی دولت با نمایندگان گفت‌وگو می‌ کند.

پایگاه خبری جهان گزارش داد که با حکم قضائی سعید مرتضوی دادستان تهران و با هدف کشف اسناد و مدارک تحقیق و تفحص از منزل فاطمه آجرلو نماینده مجلس هشتم بازرسی صورت گرفت. این اقدام در پی اظهارات عباس پالیزدار و همکاری شخص مذکور با آجرلو در هیات تحقیق و تفحص صورت گرفته است.

محسن کوهکن، سخنگوی هیات رئیسه در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت که هیات رئیسه مجلس در جریان این بازرسی قرار نداشته است.

فاطمه آجرلو در گفت‌وگو با پایگاه خبری رجا با اشاره به اینکه در زمینه صدور حکم بازرسی هیچ گونه هماهنگی با هیات رئیسه صورت نگرفته است، تصریح کرد: در حکم بازرسی از منزل بنده آمده بود بنا بر اعترافات آقای پالیزدار، اسناد و مدارکی در منزل آجرلو وجود دارد که این حکم بابت بازرسی صادر می‌شود.

هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی

علاءالدین بروجردی دیروز به‌عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی برگزیده شد. اسماعیل کوثری و حسن سبحانی نیا نیز به‌عنوان نایب رئیسان این کمیسیون انتخاب شدند.

کمیسیون‌های مجلس و دخالت دولت

معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: دولت، کوچک‌ترین دخالتی درخصوص  انتخاب نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نداشته است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد: دولت وظیفه خود را در قبال مجلس می‌داند و شان مجلس نیز مشخص است.

کد خبر 55450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز