گروه سیاسی: مجلس در خلال بررسی و تصویب اعتبارنامه ۷ نفر از نمایندگان درگیر بحث‌های داغی شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، آنچنان‌که فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس پیش‌تر اعلام کرده بود که در مورد اعتراضش نسبت به اعتبارنامه سلمان خدادادی نماینده ملکان و رضا عبداللهی نماینده ماهنشان مصر خواهد ماند، دیروز به وعده خود عمل کرد و پس از گزارش مخبر شعبه ۱۳ خواستار بیان اعتراض خود به تایید اعتبارنامه عبداللهی شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز خطاب به وی گفت: شما باید اسناد و مدارک را ظرف 3روز به کمیسیون می‌دادید و به آلیا اجازه اعتراض نداد.

آلیا ناهماهنگی‌های پیش آمده در شعبه مربوطه را دلیل تاخیر در ارائه مستندات خود دانست و افزود: چون سازوکار رسیدگی به اعتراض انجام نشده، بنده بر اعتراض باقی هستم. 

تذکر آلیا به تصویب اعتبارنامه نماینده ماهنشان و وارد ندانستن این تذکر از سوی رئیس مجلس، تذاکرات تعدادی از نمایندگان دیگر را نیز در پی داشت.

حمید رسائی نماینده تهران در واکنش به این موضوع، با استناد به ماده ۱۷ و ۶۸ آیین نامه داخلی مجلس یادآور شد: اگر در جلسه کسی به اعتبارنامه فردی معترض بود، رئیس جلسه نمی‌تواند آن‌را رد کند.

در ادامه مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران نیز نسبت به این موضوع تذکر داد.

این در حالی است که کاظم جلالی نماینده شاهرود در دفاع از لاریجانی و در تذکر آیین نامه‌ای با بیان اینکه نباید اعتبارنامه نمایندگان به خاطر اختلاف سلیقه رد شود، گفت: تا کی می‌خواهیم آدم‌های خودمان را براساس یکسری اختلاف نظرها و سلیقه‌ها به مسلخ ببریم.

این حواشی در حالی درباره پرونده عبداللهی رخ داد که در صحن علنی مجلس صحبتی درباره اعتبارنامه سلمان خدادادی، دیگر نماینده‌ای که اعتبار نامه اش مورد اعتراض فاطمه‌آلیاست، نشد.

نماینده مردم ملکان در جمع خبرنگاران درباره مطرح نشدن پرونده خود در صحن علنی مجلس گفت: به‌دلیل برخی مصلحت‌ها، موضوع در صحن علنی مجلس مطرح نشده است و هیات رئیسه در حال پیگیری موضوع است.

وی افزود: اعتبارنامه من در شعبه ۱۳ رد شده است اما تاکنون این پرونده به کمیسیون تحقیق ارجاع نشده است. نماینده ملکان در جمع خبرنگاران با تکذیب شایعات منتشر شده درباره خود گفت که دادسرا در حال بررسی این شایعات است.

علاوه بر عبداللهی در جلسه دیروز اعتبارنامه خلیل حیات مقدم، سیروس سازگار، سید هادی محمد موحد، حسین نجابت، حسن ملک محمدی و علی طاهری تصویب شد.

رئیس فراکسیون اکثریت

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا شما ریاست فراکسیون اصولگرایان را می‌پذیرید، گفت: بنایی ندارم تا این مسئولیت را بپذیرم.

دوم تیر، جلسه بعدی مجلس

لاریجانی در پایان جلسه علنی، زمان برگزاری جلسه بعدی مجلس را روز یکشنبه دوم تیر ماه اعلام کرد.

طولانی شدن مرخصی یک متهم

الیاس نادران، نماینده مردم تهران در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به تحویل نشدن تذکر وی به وزیر دادگستری انتقاد کرد.

وی تذکر خود را در مورد طولانی شدن مرخصی یک متهم معروف به سلطان شکر عنوان کرد و افزود: وی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته مرخصی گرفته و هنوز به زندان بازنگشته است.

کد خبر 55047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز