سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور در نامه‌ای به رهبران ۸ کشور صنعتی جهان با بیان اینکه قدرت آمریکا در حال افول است، نوشت، ایران حاضر به قبول هیچ خواسته نامشروعی نیست.

به گزارش مهر، رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به سران هشت کشور صنعتی جهان، با تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه این کشورها اعلام کرد که قدرت آمریکا به عنوان تنها ابر قدرت جهان در حال افول است.

محمود احمدی نژاد، درنامه خود خطاب به سران هشت کشور صنعتی جهان که متن آن در شماره سه‌شنبه (18 تیر) روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون به چاپ رسیده نوشت : آنها ( سران هشت کشور صنعتی ) ممکن است این طور تصور کنند که می‌توانند مشکلات خود را با نادیده گرفتن منافع و شان و منزلت دیگران حل کنند اما نتیجه چنین رفتاری شکست دوباره و دوباره است و این به آن دلیل است که آنها به سرعت در یک مسیر منتهی به پرتگاهی خطرناک حرکت می کنند.

رئیس جمهوری کشورمان درادامه نامه خود به رهبران کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، ژاپن و آلمان نوشت: برتمامی کشورهایی که درجنگ جهانی دوم شرکت داشتند این مسئله درحال آشکار شدن است که قدرت آمریکا به عنوان تنها ابر قدرت جهان در حال افول است. اگر آنها ( سران هشت کشور صنعتی جهان ) نگران آینده انسانها هستند باید دیدگاه خود را تغییر داده و خود را اصلاح کنند.

احمدی نژاد در این نامه بار دیگر مخالفت کشورمان با توقف غنی سازی اورانیوم را اعلام کرده است. رئیس جمهور اسلامی ایران در این باره می‌نویسد‌: ما حاضر به قبول هیچ خواسته نامشروعی نیستیم.

کد خبر 57441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز