محمد جواد لاریجانی، کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به اظهارنظری مبنی بر اینکه قطعنامه اخیر شورای امنیت برای کشور پرهزینه بوده است، گفت:

امیدوارم غربی‌ها به‌خصوص آمریکایی‌ها برداشت نادرستی از این اظهارنظر نداشته باشند، زیرا تصمیم ایران در پیشبرد توان هسته‌ای کشور بسیار قاطع و راهبرد ایران درست، قانونی و خواست ملی است و البته در معنای درست منافع ملی، دقیقا منطبق بر منافع ملی است. 

وی که با باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگو می‌کرد، افزود: به‌نظر ساده‌اندیشی است که تصور کنیم قطعنامه صرفا مربوط به پرونده هسته‌ای ایران است، اگر نگاهی گذرا به جایگاه ایران در منطقه داشته باشیم، درمی‌یابیم که طراز ایران به نحوی است که در این منطقه شأن آن را نمی‌توان نادیده گرفت، لذا باید بحث قطعنامه را در یک فضای وسیع‌تر مورد بررسی قرار داد.

لاریجانی تصریح کرد: این وظیفه دستگاه سیاسی و دیپلماسی ماست که با اتخاذ روش‌های مناسب و استفاده از فرصت‌هایی که شرایط منطقه به‌وجود می‌آورد، مسیر قطعنامه‌های اینچنینی را سد نماید.

وی در ادامه درباره بسته پیشنهادی ایران نیز گفت: پیشنهادهای ایران صرفا برای حل مناقشه هسته‌ای ایران و آمریکا و چند دولت غربی نیست، بلکه می‌تواند راه را برای گفت‌وگوی جدی جهت کاهش تشنج در منطقه و کمک به استقرار صلح و ثبات هموار سازد.

کد خبر 52676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز