پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب و علی اصغر سلطانیه سفیر جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه در وین با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که حدود یک ساعت به طول انجامید، دو طرف موضوع خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای، توانمندی هسته‌ای نظامی اسراییل و فعالیتهای هسته ای صلح آمیز کشورمان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا از این نشست، سلطانیه در این دیدار آخرین وضعیت همکاریهای ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تشریح کرد و بخشی از توانمندیهای علمی و فنی ایران در این زمینه را برشمرد.

وی همچنین با اشاره به ایمنی نیروگاه هسته‌ای بوشهر، یادآور شد که آژانس بر تمامی مراحل ساخت این نیروگاه نظارت دارد، علاوه بر آنکه ایران در این زمینه به عضویت دو کنوانسیون بین‌المللی در زمینه اطلاع رسانی و امداد رسانی درآمده است.

سلطانیه در ادامه این نشست، توانمندی هسته‌ای اسراییل را تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و امنیت بین‌الملل توصیف کرد و خواستار اقدامات هماهنگ بین کشورهای عربی، جنبش عدم تعهد و کنفرانس اسلامی شد.

‬عمرو موسی نیز در این گفت وگو اطمینان داد که اتحادیه عرب عزم جدی دارد که مسئله توانمندی هسته‌ای اسراییل را با همکاری کشورهای همفکر در آژانس پیگیری کند.

‬دبیرکل اتحادیه عرب همچنین در ادامه این دیدار، بر ضرورت همکاری‌های بیشتر در منطقه در زمینه‌های گوناگون تاکید کرد.

عمرو موسی از روز سه شنبه برای انجام ملاقات‌های رسمی با مقامات اتریش، به وین سفر کرده است.

کد خبر 49081

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز