همشهری آنلاین: رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش مثبت ایران در منطقه گفت: روابط ایران و روسیه همه جانبه و یک فاکتور کلیدی برای حل مسائل خاورمیانه و خاور نزدیک است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود با تاکید براین که دو کشور ایران و روسیه دارای امکانات و زمینه‌های خوبی برای گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و بین المللی هستند ، گفت : مطمئنم می‌توانیم همکاری‌های بسیار خوبی با هم داشته باشیم، همکاری‌هایی که روز به روز در حال گسترش است.

مدودف همچنین با اشاره به سابقه علاقه‌مندی دو ملت ایران و روسیه برای گسترش همکاری‌های مشترک گفت : ما بر همین اساس همکاری‌هایمان را با جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهیم و هر موقع لازم باشد برای هر نوع گفت‌وگو و هم فکری اعلام آمادگی می‌کنم.

رئیس جمهور روسیه با استقبال از اجلاس آینده دوشنبه در کشور تاجیکستان و ابراز خرسندی برای دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: من اطمینان دارم در اجلاس دوشنبه گفت‌وگوهای ما برای حل مسائل دو کشور مفید و سازنده خواهد بود.

مدودوف با اشاره به مذاکرات جلیلی و سولانا و بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای 1+5 گفت: من بر این باور هستم موضوع هسته ای ایران تنها از طریق سیاسی و دیپلماتیک قابل حل است و هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد و بسته پیشنهادی ایران را به عنوان راه حلی سازنده و همه جانبه تلقی می کنیم و کشور روسیه نیز آمادگی کامل دارد تا برای حل موضوع هسته ای ایران اقدامات سازنده ای انجام دهد.[مذاکره با ایران 29 تیر]

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک انتخاب آقای مدودوف به عنوان رئیس جمهور روسیه گفت: خوشبختانه روابط دو کشور با استحکام رو به گسترش است و در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، دفاعی و در بخش های بین المللی این روابط دارای ظرفیت های بالایی برای توسعه می باشد.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به روابط خوب دو کشور خطاب به رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: در بخش انرژی ما می توانیم همکاری‌ها را به طور کامل گسترش دهیم و در منطقه خاورمیانه نیز زمینه های مشترک فراوانی در بخش های سیاسی و اقتصادی وجود دارد و ما مناسبات خود را با کشور روسیه راهبردی و مهم ارزیابی می کنیم و خوشبختانه پایه های روابط به طور اصولی و مستحکم در حال تقویت است.

رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به این که دو کشور باید از هر فرصت ممکن برای گسترش روابط و تعمیق ارتباطات دو جانبه استفاده کنند ، گفت: می توانیم در مذاکرات ژنو و در دیداری که در اجلاس دوشنبه خواهیم داشت راه های تقویت همکاری‌های مشترک را بررسی و در زمینه‌های مختلف تصمیم‌گیری و به حل مسائل موجود کمک کنیم.

آقای احمدی نژاد با تاکید بر نقش سازنده و اثر گذار دو کشور ایران و روسیه ادامه داد: ما فکر می کنیم همکاری‌های دو کشور می تواند به راهکارهای بسیار خوبی در جهت صلح وامنیت پایدار در جهان منتهی شود.

روسای جمهور دو کشور همچنین در این گفتگوی تلفنی موفقیت و پیشرفت دو کشور ایران و روسیه را آرزو کردند.

کد خبر 58325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز