همشهری آنلاین: منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران که صبح جمعه (22 شهریور) به روسیه سفر کرد، در نخستین دیدارش با سرگئی لادروف ، وزیر خارجه روسیه گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایسنا، در آغاز دیدار منوچهر متکی و سرگئی لاوروف با یکدیگر در مسکو ، وزیر امور خارجه‌ روسیه از نحوه‌ اجرای توافق‌های روسیه و ایران که بین رئیسان‌جمهور دو کشور در چارچوب اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای حاصل شده بود، ابراز رضایت کرد.

وی اظهار کرد: ما توافقاتی را بررسی می‌کنیم که در سطح عالی حاصل شده بودند، به نظر من آن توافق‌ها به خوبی محقق می‌شوند.

لاوروف توضیح داد که منظور او همکاری با ایران در زمینه‌ اقتصادی، تعاملات دو کشور در کار تکمیل ساخت نیروگاه اتمی بوشهر و نیز سایر وجوه همکاری است.

وزیر امور خارجه‌ روسیه گفت: هم‌چنین برای ما هماهنگی در رابطه با امور منطقه‌‌ای از اهمیت برخوردار است.

بر اساس گزارش خبرگزاری نووستی، لاوروف خاطرنشان کرد که قصد دارد با متکی در رابطه با اوضاع مناطق همجوار با روسیه و ایران تبادل نظر کند.

وزیر امور خارجه روسیه رو به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مسلما شما می‌دانید که در امور بین‌المللی در نتیجه اقدامات بی‌فکرانه مقامات گرجستان در رابطه با آبخازی و اوستای جنوبی چه تغییراتی رخ دادند.

هم‌چنین وزیران امور خارجه روسیه و ایران قصد دارند در این دیدار در مسکو اوضاع در عراق، افغانستان و خاورمیانه را بررسی کنند.

مونچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که روابط دوجانبه ایران و روسیه توسعه پویایی دارند و این بستر مناسبی را برای همکاری‌های دو کشور ایجاد می‌کند.

متکی اظهار کرد: تبادلات تجاری بین کشورهای ما دو برابر شده است که این تبادلات آینده خوبی را به ما نوید می‌دهد. دیدار رئیسان‌جمهور دو کشور در تاجیکستان (در حاشیه‌ اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای) نیز پایه خوبی برای تعاملات ما ایجاد کرد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز گزارش کرد که سرنوشت نیروگاه هسته‌‌ای بوشهر در دستور مذاکرات لاوروف و متکی قرار دارد.

کد خبر 63127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز