وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با آلکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سفارت ایران در روسیه، 2طرف در این دیدار بر همکاری‌های گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های اطلاعاتی تاکید کردند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای با تاکید بر اهمیت همکاری‌های اطلاعاتی میان ایران و روسیه گفت: این نوع همکاری‌ها مستلزم گسترش دیدارهای نوبتی مسئولین 2کشور است.
بورتنیکوف نیز وجود چنین ضرورتی را تایید کرد.

براساس این گزارش، وزیر اطلاعات همچنین در چارچوب دیدار خود از روسیه، در رزمایش ضدتروریستی سازمان همکاری‌های شانگهای در استان ولگاگراد روسیه حضور یافت.

محسنی اژه‌ای در این سفر با برخی از مقام‌های سازمان همکاری‌های شانگهای هم درخصوص چگونگی مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم بحث و تبادل نظر کرد.

رزمایش ضدتروریستی سازمان همکاری‌های شانگهای به‌نام ولگاگراد آنتی ترور-2008 از 18 اوت (28مرداد ماه) تا چهارم سپتامبر(14شهریور) برگزار شد و در آن واحدهای امنیتی کشورهای روسیه، تاجیکستان، قزاقستان و ازبکستان تاکتیک‌های مبارزه با تروریست‌ها را مورد تمرین قرار دادند.

مقام‌هایی از ایران، هند، مغولستان و پاکستان هم به‌عنوان ناظر بر مراحل برگزاری رزمایش نظارت داشتند.فروردین‌ماه سال گذشته نیز محمدباقر ذوالقدر، معاون امنیتی و قائم مقام سابق وزارت کشور، دیگر مقام امنیتی ایران بود که به روسیه سفر کرده بود.

کد خبر 62544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز