همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات در پایان نشست دولت طی گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگاران در خصوص پرونده سعادت آباد، قرارداد کرسنت و انفجار شیراز توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال ایسنا در باره پرونده سعادت آباد گفت: این پرونده از سوی وزارت اطلاعات به جمع‌بندی رسیده و این وزارتخانه این گزارش را در طی چند روز آینده به رئیس‌جمهور ارایه خواهد داد. [ریزش ساختمان هفت طبقه در سعادت‌آباد] وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دلیل ارسال این پرونده از دستگاه قضایی به وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: این پرونده از قوه قضاییه نیامد و پیگیری توسط قوه قضاییه کماکان دنبال می‌شود. رئیس‌جمهور در نامه‌ای که به وزارت اطلاعات داد آورده بود که گزارشاتی رسیده مبنی بر این‌که پیگیری کار در ابتدا خوب بوده ولی گویی مشکلاتی به وجود آمده و از ما خواست که بررسی کنیم که آیا انحرافی صورت گرفته یا نه؟ وی گفت: در این ارتباط وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری و سرپرست وقت وزارت کشور همکاری کردند.

محسنی اژه‌ای درباره این‌که آیا گزارش ارائه شده به رئیس‌جمهور محرمانه خواهد بود یا نه؟ گفت: ما گزارش را به رییس‌جمهور می‌دهیم و آن‌ها اگر صلاح و مصلحت دیدند آن را منتشر کرده و به اطلاع افکار عمومی می‌رسانند.

قرارداد کرسنت

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی در مورد قرارداد کرسنت گفت: ما هنوز به نتیجه‌ نهایی نرسیده‌ایم. تخلفات مربوط به آن را در حال پیگیری کردن هستیم. [تداوم ابهام در کرسنت]

وی درباره پیگیری قیمت پایین قرارداد کرسنت هم گفت: بحث اصلی در مورد این قرارداد قیمت آن است و این مساله نیز در حال بررسی است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش وزارت اطلاعات در پرونده قرارداد کرسنت و ارتباط آن با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: در مورد مفاسد اقتصادی، وزارت اطلاعات در کنار سایر سازمان‌های ذیربط دخالت‌ها و پیگیری‌هایی را انجام می‌دهد که ممکن است برخی از این پرونده‌ها ملی باشد و برخی از آن‌ها غیر ملی باشد.

وی با بیان این‌که " مواردی را نیز در مورد این پرونده‌ها خودمان وارد می‌شویم و مواردی نیز از دولت به ما ارجاع می‌شود" تاکید کرد: تحقیقات در مورد قرارداد کرسنت ادامه دارد.

ارسال پرونده‌ انفجار شیراز به قوه قضاییه

وزیر اطلاعات همچنین خبر داد: پرونده حادثه‌ شیراز نیز به جمع‌بندی رسیده و این پرونده به دستگاه قضایی ارسال شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌ انفجار شیراز گفت: وزارت اطلاعات تحقیقات خود را در این ارتباط کامل کرده و پرونده را به دادگاه و قوه‌ قضاییه فرستاده است.

فرقه‌های انحرافی

خبرنگار دیگری از وزیر اطلاعات در مورد علت هشدار وزیر اطلاعات نسبت به بعضی از فرقه‌های انحرافی به جوانان و خانواده‌ها پرسید که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: جریان‌های انحرافی هستند که کم و بیش رایج شده‌اند و تحت مسائل عرفانی و به ظاهر مذهبی بعضا فعالیت می‌کنند و باید خانواده‌ها و جوانان مواظب این فرقه‌های انحرافی باشند و فریب آن‌ها را نخورند.

وی درباره دستگیری فردی از این فرقه‌های انحرافی گفت: افرادی گرفته شده‌اند و حتی تلویزیون نیز آن‌ها را نشان داده است.

هر نوع اظهارنظری افشای اسناد و اطلاعات نیست

وزیر اطلاعات همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره عملیات روانی برخی از سفارتخانه‌های خارجی در تهران در آستانه انتخابات پرسید، گفت: برای نمونه مثال بزنید که کدام سفارتخانه و چه اقدامی انجام داده است؟

خبرنگاری مدعی شد که اخیرا یکی از مسئولین با استفاده از کدهای اطلاعاتی اظهارنظرهایی را در مورد دولت در راستای خواسته‌های انتخاباتی خود مطرح کرده است؟

وزیر اطلاعات خطاب به این خبرنگار، گفت: اشاره کنید که کدام اطلاعات سری را پخش یا منتشر کرده است.

خبرنگار گفت: آقای روحانی در صحبت‌هایی که اخیرا داشتند به بحث آسیب‌های نظام در برابر تحریم‌ها اشاره کردند و این‌که ما پول نفت را از دست داده‌ایم و در واقع کدهایی را با استفاده از اطلاعاتی که داشته‌اند مطرح کرده‌اند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: به طور کلی اگر کسی اطلاعات سری و طبقه‌بندی را افشاء کند، طبق قانون اقدامات لازم انجام می‌شود و این مساله قابل تعقیب است ولی باید توجه داشت هر نوع اظهارنظری افشای اسناد و اطلاعات نیست.

خبرنگار دیگری گفت: گفته می‌شود که یکی از افراد مرکز مطالعات تحقیقات مجمع به تازگی به جرم جاسوسی دستگیر شده است. وزیر اطلاعات پاسخ داد: این مساله را تایید نمی‌کنم.

کد خبر 63334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز