پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان دیدار و درباره گسترش ورابط دو جانبه گفتگو کردند

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از شهر آستانه؛‌ ولادیمیر پوتین ضمن ابراز خرسندی از حضور ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و گسترش روابط دو کشور همسایه گفت: ارزش مبادلات بازرگانی دو کشور اکنون نزدیک به سه و نیم میلیارد دلار و نشان دهنده گسترش روابط همه جانبه است.

پوتین افزایش روابط دو کشور را خواستار شد و گفت همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه انرژی؛ حمل و نقل و ارتباطات است و باید برای گسترش روابط دو جانبه و چند جانبه تلاش کرد.

نخست وزیر روسیه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه دریای خزر را از دیگر موضوعات مهم دو کشور دانست و دورنمای آن را خوب توصیف کرد.

پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران هم سفر ولادیمیر پوتین به ایران و دیدار با مقامات ایرانی را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و گفت پس از آن،‌ دوکشور
به بحث‌ها و روابط خوبی رسیدند.

داودی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات ومناقشات بین‌المللی احتیاج به همکاری‌ها و گسترش روابط است، گفت : با توجه به رشد افراط گرایی در منطقه این همکاری‌ها بیشتر لازم است.

این دیدار پس ازپایان هفتمین نشست نخست وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان برگزار شد

کد خبر 67065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز