همشهری آنلاین: نخستین روز نشست هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به گروه دی هشت با عنوان حل بحران غذایی در آسیا در مالزی برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نشست، شرکت کنندگان از پیشنهاد ایران مبنی بر تاسیس صندوق تعاون امنیت غذایی استقبال کردند.

ایران، مالزی، اندونزی ، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مصر و نیجریه عضو گروه دی هشت هستند.

هدف از برگزاری این نشست بررسی و اجرای راهکارهایی برای حل بحران محصولات غذایی بین هشت کشور عضو درباره امنیت غذایی، تامین ذخایر غلات، خوراک دام و طیور و تهیه کود اعلام شده است.

کارشناسان و نمایندگان کشورهای عضو روز چهارشنبه هفتم اسفند نیز چگونگی حل بحران غذایی و تامین تجهیزات کشاورزی را بررسی کردند.

قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران در نشست کارشناسی این اجلاس با ارائه پیشنهاد تاسیس صندوق تعاون امنیت غذایی که با استقبال شرکت کنندگان روبرو شد، گفت: فقر، بیکاری و بحران غذایی در کشورهای اسلامی ناشی از به حاشیه رانده شدن جهان اسلام بر اثر امواج جهانی سازی است و از مهمترین راه‌های مقابله با این مشکلات، توسعه بخش کشاورزی می‌باشد.

سران گروه دی هشت در نشست تیر ماه امسال در کوالالامپور که با حضور آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد کار گروه بخش کشاورزی را با هدف مقابله با بحران افزایش قیمت مواد غذایی و محصولات کشاورزی تشکیل دادند.

کشورهای عضو گروه دی هشت با حدود یک میلیارد نفر جمعیت و 450 میلیارد دلار مبادلات تجاری از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی و تجاری برای توسعه همکاری‌ها برخوردار هستند.

کد خبر 76045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز