همشهری آنلاین: وزرای صنعتی گروه دی 8 بیانیه در پایان نخستین خود بیانیه ای با هدف توسعه صنعتی و گسترش همکاری‌های تکنولوژیکی در چارچوب همکاری‌های اقتصادی به نام بیانیه تهران صادرکردند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه اجلاس تهران بر تبادل اطلاعات، پیگیری نقشه راه همکاری‌های استراتژیک، پیگیری پروژه‌های کارگروه ‌های تخصصی و ارتقای صنایع کوچک و متوسط کشورهای عضو از طریق بهبود مهارت‌ها، توانایی‌های تکنولوژیک و کارآفرینی تاکید شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: کشورهای عضو گروه دی 8 ، همکاری‌‌های خود را در زمینه استانداردسازی و وضع معیارهای استاندارد آغاز می‌کنند تا در توسعه بازارهای کشور های عضو امکان استفاده از برچسب محصولات دی 8 فراهم شود.

کشورهای عضو در این بیانیه توافق کردند در زمینه هموارسازی راه به منظور ارتقای سرمایه ‌گذاری دوجانبه از طریق تکمیل توافقنامه‌های دو و یا چندجانبه برای توسعه همکاری‌های تجاری، تبادل متخصصان و ارتباطات بانکی و ایجاد محیطی مناسب برای افزایش سرمایه‌ گذاری‌ در بخش‌های دولتی و خصوصی اقدام کنند.

همچنین کشورها موافقت کردند روش‌های مناسبی را بمنظور برگزاری نمایشگاه‌های تجاری
و یا نشست‌های تخصصی برای توسعه بازار کشورهای عضو را عملی کنند تا با تشکیل یک بانک اطلاعاتی دسترسی به اطلاعات بازرگانی و تجاری بازارهای کشورهای عضو بیش از پیش تسهیل شود.

در این بیانیه کشورهای عضو برای بهره‌برداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی از موسسات و سازمان‌های بین‌المللی در اجرای پروژه‌های مشترک صنعتی، بازرگانی و تحقیقاتی حداکثر تلاش خود را بعمل آورند.

در پایان این بیانیه کشورهای عضو دی 8، از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در زمینه نقشه راه استراتژی همکاری‌های صنعتی و تکنولوژی قویا حمایت کردند و مقرر شد دومین اجلاس وزرای صنعتی کشورهای عضو دی 8 در سال آینده در ترکیه و بصورت منظم در سایر کشورهای عضو حداکثر دو سالانه برای پیگیری همکاری‌های صنعتی در کوتاه، میان و بلند مدت برگزار کنند.

کد خبر 102652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز