گروه اقتصادی: 11اسفند نخستین اجلاس وزرای صنعتی عضو گروه دی هشت در تهران، با تصویب بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد

در پایان این نشست، وزیر صنایع و معادن کشورمان که ریاست  اجلاس مذکور را بر عهده داشت، برگزاری این اجلاس در تهران را موفق ارزیابی کرد. علی اکبر محرابیان، با بیان اینکه اجلاس مذکور با موفقیت برگزار شدو بیانیه اجلاس تهران به اتفاق آرا به تصویب رسید، گفت: بیانیه تهران به‌عنوان یک برنامه کاربردی که در آن نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و صنعتی کشورهای عضو ترسیم شده، به تصویب همه اعضای دی هشت رسید.

وی افزود: در نشست مذکور اعضای دی هشت توافق کردند تا این اجلاس به‌صورت مستمر و سالانه برگزار شود و بر این اساس مقرر شد تا در سال آینده ترکیه میزبان دومین اجلاس وزرای صنایع دی هشت باشد.

محرابیان تصریح کرد: در پایان نشست کارشناسان، جمهوری اسلامی ایران 8 پیشنهاد اجرایی برای تحرک بخشیدن به روابط بین این کشورها ارائه کرد که این پیشنهادها در بیانیه تهران مورد تایید همه اعضا قرار گرفت.

در اجلاس صنعتی کشورهای اسلامی عضو گروه دی هشت که به ابتکار ایران و در تهران بر گزار شد، وزیران صنایع و هیات‌های کارشناسی ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه گرد‌هم آمدند تا راه‌های توسعه روابط صنعتی را هموار و راهبرد توسعه صنعتی این گروه را تدوین کنند.

کد خبر 102687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز