همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر دفاع سوریه با وی گفت: امنیت لبنان، امنیت کل منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس‌جمهور در این دیدار که دوشنبه (6 خرداد) برگزار شد، ثبات و امنیت لبنان و حمایت از مردم فلسطین را موجب امنیت کل منطقه دانست و گفت: پیروزی های ملتهای فلسطین و لبنان مرهون ایمان به خدا ، اتحاد و مقاومت در برابر دشمنان است.

احمدی نژاد با تبریک پیروزی مقاومت و مردم لبنان، بر حفظ ثبات وامنیت این کشور تاکید کرد و گفت : امنیت لبنان امنیت کل منطقه است.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه پیروزی از آن جبهه متحد است، ضرورت تداوم و حفظ اتحاد و همبستگی ایران و سوریه را در موضوعات منطقه ای و جهانی مورد تاکید قرار داد.
 
احمدی نژاد با تاکید بر گسترش روابط دفاعی ایران و سوریه همچنین برضرورت گسترش مناسبات دفاعی دو کشور تاکید کرد و افزود: تاکنون همکاری‌های مشترک ومتقابل ایران و سوریه در موضوعات گوناگون فواید فراوانی داشته است و روابط دفاعی باید در حد ممکن گسترش پیدا کند.

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین، گفت:حمایت از مردم فلسطین حمایت از امنیت منطقه است، زیرا که فلسطین در خط مقدم مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی قراردارد.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: مطمئن هستم که رهبری سوریه هوشمندانه صحنه را مدیریت خواهد کرد و تا محو کامل تهدیدهای رژیم صهیونیستی خط مقدم را رها نخواهد کرد.

وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش و توسعه بیش از پیش روابط و مناسبات دوجانبه گفت: روابط ایران و سوریه تاریخی و استراتژیک است و بر اساس اصول زیربنایی و پایدار استوار می‌باشد که هیچ گونه خدشه‌ای بر آن وارد نیست.

سپهبد حسن تورکمانی با اشاره به اشتراک دیدگاه های دو کشور در موضوعات مختلف گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا به دلیل ناکامی‌ها و شکست‌های بسیاری که متحمل شده اند، در مقطع کنونی به شدت در حال تزلزل و ضعف هستند.

وزیر دفاع سوریه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از پیامدهای جنگ سپتامبر ۲۰۰۶ رنج می برد و ضعیف و شکننده شده است، خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال راهکارهایی است تا از این وضعیت نجات پیدا کند و اما هر چه پیش می‌رود، بیشتر در باتلاق فرو خواهد رفت.

کد خبر 53158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز