همشهری آنلاین: وزیر امور اقتصاد و دارایی پاکستان که به تهران آمده است، یکشنبه (۹ تیر) با احمدی نژاد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی ن‍ژاد در دیدار "نوید قمر" وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان، پیشرفت پاکستان را پیشرفت ایران دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است ملت دوست و برادر پاکستان همواره در مسیر پیشرفت، امنیت و اعتلا قرار داشته باشد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه هیچ عاملی نمی‌تواند ملت‌های ایران و پاکستان را از هم جدا کند، تصریح کرد: دشمنان دو ملت نمی‌توانند خدشه‌ای در روابط دو کشور ایجاد کند.

رئیس‌جمهور همچنین اشتراکات میان دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی و اعتقادی را فراوان دانست وافزود: دو ملت ایران و پاکستان بیشترین ظرفیت و امکانات را برای توسعه همکاری‌ها دارند.

وی حجم روابط اقتصادی تهران و اسلام‌آباد را رو به توسعه دانست و در ادامه، آمادگی کشورمان را برای توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری مشترک، انتقال فن‌آوری،‌ حمل و نقل و انرژی اعلام کرد.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با جدیت اجرایی شدن خط لوله صلح را دنبال می‌کند، اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های سه جانبه ایران،‌پاکستان و هند در مورد انتقال گاز هر چه زودتر نهایی شود.

نوید قمر، وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود با مقام‌های بلندپایه کشورمان، روابط اسلام‌آباد و تهران را سازنده و در جهت منافع دو ملت دانست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی پاکستان گفت: ملت ایران و پاکستان با اشترکات فراوان تاریخی و مذهبی، همواره در کنار هم بوده و برای توسعه و تقویت روابط دوجانبه در جهت منافع دو ملت تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی جدی مقام‌های عالی‌رتبه کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران،‌ بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر پروژه خط لوله صلح، تأکید کرد.

کد خبر 56499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز