همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان این که هیچ عاملی نمی‌تواند به روابط تهران ـ دهلی‌نو خدشه‌ وارد کند، تأکید کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به روابط با هند، نگاهی درازمدت است

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر سه‌شنبه (11 تیر) در دیدار نارایانان، مشاور امنیت ملی هند، روابط بین ایران و هند را دیرینه خواند و اظهار کرد: برای ارتقای سطح روابط دو کشور در زمینه‌های مسایل دو جانبه‌، منطقه‌‌ای و جهانی، محدودیتی وجود ندارد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت همکار‌ی‌های سه جانبه ایران، هند و پاکستان در موضوع انتقال گاز تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد خط لوله گاز بین این سه کشور برقرار شود و این به نفع ملت‌های منطقه است.

وی افزود: ایران به منظور تحکیم روابط منطقه‌‌ای و کمک به امنیت منطقه و تقویت همکاری‌های برادرانه، اجرای خط لوله صلح را به عنوان یک گام موثر و مفید دنبال می‌کند تا این پروژه هر چه زودتر نهایی و عملیاتی شود. احمدی‌نژاد اضافه کرد: خط لوله صلح رشته دوستی بین سه کشور ایران، هند و پاکستان است.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این که جهان به سرعت در حال تغییر است، گفت: کشورهای منطقه به ویژه ایران و هند با تحکیم مناسبات دو جانبه باید خودشان را برای تغییرات بزرگ در جهان و پر کردن خلإ قدرت در منطقه آماده کنند.

احمدی‌نژاد هم‌چنین همکاری‌ ایران و هند در مبارزه با مواد مخدر، تروریسم، کریدور شمال ـ جنوب و برقراری امنیت منطقه‌‌ای، مفید و سازنده توصیف کرد.

نارایانان، مشاور امنیت ملی هند نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از آخرین اوضاع منطقه، مذاکرات خود را با مقام‌های عالی‌رتبه کشورمان خوب و سازنده توصیف کرد.

او روابط دو کشور را تاریخی و استراتژیک خواند و گفت: اراده سیاسی مسئولان بلندپایه هند توسعه و تعمیق هر چه بیش‌تر روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف با ایران است. مشاور امنیت ملی هند افزود: ایران و هند با سابقه دیرینه تاریخی و اشتراکات فرهنگی از کشورهای تأثیرگذار در جهان و منطقه هستند.

وی هم‌چنین خط لوله صلح بین سه کشور ایران، هند و پاکستان برای تقویت همکاری‌های منطقه‌یی را مهم ارزیابی کرد و در ادامه بر تسریع اجرای این پروژه در جهت منافع ملت‌های منطقه تأکید کرد.

نارایانان هم‌چنین نقش ایران و هند را در ساختن تمدن‌های بزرگ به همراه زندگی مسالمت‌آمیز بین ادیان مختلف سازنده توصیف کرد.

کد خبر 56725

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز