همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد و مورالس رؤسای جمهوری ایران و بولیوی در گفتگویی تلفنی بر گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تأکید کردند

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور در این ارتباط تلفنی با اشاره به روحیه آزادی خواهانه، انقلابی و عزت‌مندانه دو ملت و دولت‌های ایران و بولیوی، بر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کرد.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به سفر آینده رئیس جمهوری بولیوی به تهران اظهار امیدواری کرد که این سفر به ارتقای روابط دوجانبه در جهت منافع دو ملت بیانجامد.

رئیس‌جمهور همچنین ایستادگی و مبارزه ملت بولیوی در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی را ستود و در ادامه آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه‌های نفت، گاز و انرژی به این کشور اعلام کرد.

اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز خرسندی از مبارزه و ایستادگی ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان، دوستی و توسعه روابط دو کشور را به نفع ملت‌های ایران و بولیوی دانست.

رئیس‌جمهور بولیوی با تاکید بر اهمیت مناسبات گسترده با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه انرژی، استفاده از تجربیات ایران در موضوعات مختلف برای توسعه و پیشرفت کشورش را خواستار شد.

کد خبر 53542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز