همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهور ونزوئلا صبح یکشنبه 9 اردیبهشت در گفت و گوی تلفنی بر ضرورت و تحکیم بیش از پیش همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه تاکید کردند.

ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گزارش داد: دکتر محمود احمدی نژاد در این گفت و گوی تلفنی بر ادامه همکاری‌های گسترده و همه جانبه تهران و کاراکاس در عرصه‌های مختلف دوجانبه و بین المللی تاکید کرد.

احمدی نژاد با اشاره به سفر وزیر صنایع کشورمان به ونزوئلا و توافق نامه ها و موافقت نامه‌های صورت گرفته بین مسوولان عالی رتبه دو کشور، اظهار امیدواری کرد که تمام توافقات امضا شده بین ایران و ونزوئلا هر چه زودتر به نتیجه برسد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین ونزوئلا را پرچمدار مبارزه با امپریالیسم در آمریکای جنوبی دانست و گفت : خوشبختانه آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است در این زمینه باید کشورهای دوست و مستقل از جمله ایران و ونزوئلا قوی باشند و با تحکیم مناسبات و توسعه همکاریهای دو جانبه و چند جانبه ،بتوانند مسیر پیشرفت را با اقتدار طی کند.

احمدی نژاد افزود : کشورهای دوست و برادر همچنین می‌توانندمشکلات را پشت سر گذاشته و بر دشمن خود غلبه پیدا کنند .

هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز خرسندی از توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه اظهار امیدواری کرد با حمایت و مساعدت مسوءلان عالی رتبه ایران و ونزوئلا ،شاهدگسترش و ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور در تمام زمینه‌های مورد علاقه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم وی گفت : جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با امپریالیسم جهانی همواره پشتیبان و حامی ونزوئلا بوده است .

چاور با اشاره به سفر وزیر صنایع ایران به این کشور و مذاکرات صورت گرفته بین مسوولان بلند پایه دو کشور ،اظهار امیدواری کرد نتایج این سفر بتواند به توسعه روز افزون روابط دوجانبه بیانجامد.[سفر وزیر صنایع و معادن به ونزوئلا]

کد خبر 50049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز