همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت : تضمین آینده انقلاب و تحویل آن به نسل های آینده در گرو تقویت پایگاه علمی کشور است.

به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی چهارشنبه (25بهمن) افزود: مطمئناً اگر دانش به آن حدی که استحقاق آن را دارد در ایران و امت اسلامی پا بگیرد کار اساسی صورت گرفته و دانشمندان راه خود را ادامه می‌دهند و هر روز کشور وانقلاب را بارورتر می‌کنند.

وی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را با این هدف ذکر کرد و گفت: ما با آشنایی با شرایط پیشرفت دنیا و تاریخ تمدنها و با بررسی همه جانبه راهکارها به این نتیجه رسیدیم که بهترین خدمتی که می‌توانیم بکنیم این است که پایه علمی کشور را تقویت کنیم.

هاشمی رفسنجانی به امکانات محدود دولت در دوران جنگ تحمیلی وجذب تعداد کمی از دانشجویان در دانشگاههای کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اقیانوس امکانات مردم و امکاناتی که در کشور هرز می رفت تاسیس شد و امروز ما شاهد ‪۱/۵‬میلیون دانشجو، ‪۲/۵‬میلیون فارغ التحصیل و ‪۱۴‬میلیون متر فضای دانشگاهی در سراسر کشور هستیم.

وی در ادامه دهه کنونی را دهه کیفیت کار در دانشگاه آزاد اسلامی ذکر کرد و گفت: ما باید به حد بالای و عالی کیفیت در دانشگاهها دست یابیم.

وی از قرار گرفتن دانشگاه آزاد قم به عنوان دانشگاه الگو ابراز خوشحالی کرد و گفت: با توجه به شناختی که من از این شهر مذهبی و حوزه علمیه قم دارم ساختن الگو برای دانشگاه آزاد اسلامی در قم کاری مقدور است.

هاشمی رفسنجانی گفت: قم استحقاق آن را دارد که به عنوان مرکز جامع علوم چه اسلامی و چه علوم دانشگاهی روز در تاریخ ثبت شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به نقش قم در زمان ائمه اطهار(ع)اشاره کرد و گفت: جمع آوری متون احادیث بعد از غیبت حضرت مهدی(عج) باعث شد که قم به عنوان پایگاه اصلی مطرح شود.

وی گفت: دراین شهرمقدس افرادی همچون ابن بابویه‌ها، صدوق‌ها وشخصیتهای دیگر تلاش کردند و پس از آن شیخ مفید و شیخ طوسی این عظمت را در تاریخ فقه اسلامی خلق نمودند که امروز بعد از گذشت هزارسال کار در حوزه ها، کتابهای آنان مرجع طلاب است.

وی گفت: پس بی‌جهت نیست که قم را پیشروترین نقطه کاروان علوم اسلامی پس از غیبت حضرت مهدی(عج) ببینیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: امروز هم حکومت اسلامی بر محور ولایت فقیه و اساس اسلامی اسلام ناب بوجود آمده که هرچه داریم از شخصیتهای دینی و قم می‌باشد.

وی گفت: قم در طول تاریخ غریب بود و امروز باید گذشته‌ها جبران شود و این شهر جایگاه تاریخی خود را کسب کند.

وی در ادامه گفت: به هرحال در این راه هرچه قدر جلو برویم امید در جامعه ما خواهد بود که انقلاب اسلامی نقش اساسی خود را در تاریخ ایفا کند، شما تمدنهای گذشته را نگاه کنید، ریشه آن دانشمندان بوده اند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه اسلام بر تعلیم و تعلم تاکید فراوان داشته و غربی‌ها دانش مربوط به مسلمانان را به اروپا منتقل کرده آن را تقویت کردند، گفت: امروز نوبت ما است ما برپایه تعلیمات اسلامی واهل بیت عصمت و طهارت(ع) به پیش برویم و نگذاریم علم ضعیف شود.

وی افزود: این فرصت برای ما بوجود آمده که در دنیا جایگاه واقعی اسلام را به تدریج شکل دهیم و مبارزه دشمنان با ما شروع شده و آنان دانش و تکنولوژی ما را تحت فشار قرار داده اند.

وی حرکت علمی در کشور را وسیع دانست و گفت: آنان اگر در مسایل مختلف ما را تحت فشار قرار دهند اما نمی‌توانند علوم و نشاطی که در دل شماقرار دارد، ازبین ببرند.

کد خبر 44182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز