شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1387 به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آغاز اولین جلسه‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جدید، با تبریک حلول سال نو به اعضا، با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبری معظم انقلاب به عنوان سال نوآوری و شکوفایی، امکانات و استعدادهای موجود کشور از لحاظ منابع انسانی، اقتصادی و جغرافیایی را برای تحقق نوآوری و شکوفایی مناسب توصیف کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امیدواریم با تعامل، همکاری و تلاش بیشتر همه مسوولان به ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت، شاهد نوآوری‌ها و شکوفایی‌های واقعی و همه‌جانبه در امور کشور باشیم.

در این جلسه که سران سه قوه و اکثریت اعضا حضور داشتند ادامه بررسی و تدوین الزامات تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله کشور با حضور وزرا و کارشناسان مربوطه از دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری شد و سه بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید:

- تقویت همگرایی، گسترش و تعمیق پیوندهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی و تسهیل ارتباطات بین جوامع و دولت‌ها در منطقه و جهان اسلام و تشکیل بازارهای یکپارچه و مشترک.

- ارتقاء کارآمدی و بسترسازی لازم در روابط خارجی برای تعاملی موثر و سازنده در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی و تنظیم روابط با قدرت‌های مشروع و غیر متخاصم.

- همکاری سازنده و دوستانه بین پیروان مذاهب اسلامی و تعامل مثبت و موثر با پیروان ادیان الهی و مقابله با منازعات و اقدامات تفرقه‌افکنانه.

- حمایت از حقوق ایرانیان خارج از کشور و برنامه‌ریزی جهت استفاده از ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن‌ها در روابط خارجی و رفع نیازهای کشور.

کد خبر 47756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز