سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعی از دانشجویان دانشگاه مفید صبح دوشنبه (29 بهمن) با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند

به گزارش ایسنا، آیت‌آلله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، رسالت اصلی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور را آموزش نیروهای عالم و صالح برشمرد و گفت: راه صحیح اداره کشور و انقلاب این است که تفکرات علمی مبتنی بر عقاید اسلامی را مبنای کار قرار دهیم و با اهمیت به تحقیق و پژوهش، زمینه آشنایی نسل‌های بعدی را نیز با اهداف انقلاب فراهم کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تفکر امام (ره) و رویه ایشان را ملاک خوبی برای نحوه رفتار نیروهای تاثیرگذار جامعه و آحاد مردم بیان کرد و گفت: امام (ره) از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکید زیادی بر اعتدال و پرهیز از ترویج خرافه‌پرستی داشتند.

وی افزود: اکنون این دو موضوع به‌عنوان یک ضرورت بزرگ جامعه احساس می‌شود و دوستداران امام و انقلاب باید با هوشیاری در تحقق این دو موضوع تلاش کنند.

رییس مجلس خبرگان رهبری افراط و تفریط‌‌ها را ضرری بزرگ در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی برای کشور عنوان کرد و گفت: این گونه افراط و تفریط‌ ها هنوز نیز مشاهده می‌شود و برای آن باید چاره‌اندیشی شود.

هاشمی رفسنجانی مبنای انقلاب را تفکر اسلامی آن هم از نوع اهل بیت(ع) دانست و گفت: آگاه کردن مردم یکی از اهداف انقلاب و امام بود و زمانی که این موضوع تحقق پیدا کرد پیروزی انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

وی پدیده انقلاب اسلامی در ایران را موضوعی منحصر به فرد در تاریخ اسلام خواند و گفت: به غیر از زمان صدر اسلام، دیگر توفیقی برای مسلمانان به‌وجود نیامده است که بتوانند یک کشور بزرگ با سرمایه‌های عظیم انسانی و طبیعی را بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) اداره کنند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نحوه شکل‌گیری دانشگاه مفید قم، زحمات و تلاش‌های آیت‌الله موسوی اردبیلی را در آغاز حرکت این دانشگاه و نحوه اداره آن قابل توجه عنوان کرد و موفقیت‌های امروز این دانشگاه از نشانه‌ای از مدیریت موفق آن بیان کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام عاملی دبیر کانون نور دانشگاه مفید قم در سخنانی شکل‌گیری این دیدار را درباره طرح مطالعات جریان‌شناسی افکار موثر در شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان و با ارائه گزارشی شناخت صحیح اهداف انقلاب و خط امام و رهبری را از اهداف این طرح بیان کرد.

هم‌چنین دکتر یوسفی قائم مقام دانشگاه مفید قم نیز توضیحی درباره نحوه اداره این دانشگاه و موفقیت‌های آن در عرصه‌های مختلف پرداخت.

کد خبر 44659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز