همشری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار برگزیدگان جشنواره بین‌المللی اقتصاد سبز و جمعی از کارآفرینان و تولیدکنندگان سسخنانی ایراد کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که سفیر عراق در ایران و برخی از نمایندگی‌های کشورهای آسیایی و اروپایی نیز حضور داشتند با مثبت ارزیابی کردن تدوین ایزو (ISO) انسانی گفت: باید برآیند این طرح جلب رضایت نیروی کار باشد که بالابردن بهره‌وری را به دنبال دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صدر و ذیل اصل 44 قانون اساسی، گفت: با تجربه 25 ساله مدیریت اقتصادی کشور به این نتیجه رسیده‌ایم که باید قابلیت‌های بخش خصوصی را برای رونق اقتصادی جدی بگیریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از هوشمندی تدوین‌کنندگان قانون اساسی اول که راه را برای باز کردن میدان فعالیت بخش خصوصی در صدر و ذیل اصل 44 باز گذاشته بودند، گفت: توصیه‌های رهبری و مصوبات مجمع باعث حضور بیشتر و تأثیرگذار بخش خصوصی در جامعه خواهد شد و مسوولان باید به این مسأله توجه کنند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اهداف تأسیس صندوق ذخیره ارزی در مجلس شورای اسلامی، افزود: بخش خصوصی زمینه یک فعالیت استثنایی را دارد که باید با راههای اصولی در عملیاتی کردن این زمینه‌ها تلاش شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین با تشریح آرزوهای رهبر معظم انقلاب برای اجرای سیاست‌های اصلاح اصل 44 قانون اساسی، گفت: وظیفه همگان است که در اجرای منویات ایشان که اجرای این اصل را یک انقلاب اقتصادی می‌دانند، برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل ظرفیت‌ها، زیربناها و نیروهای انسانی و سرمایه‌های مؤثر، گفت: فعلیت‌نیافتن این زمینه‌ها با وجود شرایط بالقوه و محور دانایی در سند چشم‌انداز قابل توجیه نیست.

هاشمی رفسنجانی بهره‌وری را عامل مهم رونق اقتصادی دانست و با انتقاد از استفاده‌های غیراصولی از منابع و ذخایر و ماشین‌آلات گفت: شروط اصلی ارتقای بهره‌وری استفاده از نیروی انسانی و دانایی نیروی کار است که همین باعث فاصله‌ی زیاد کشورهای در حال توسعه و عقب‌افتاده با کشورهای پیشرفته است.

در آغاز این دیدار عطایی دبیر جشنواره گزارشی از فعالیت‌های چهار دوره گذشته و برنامه‌های پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی اقتصاد سبز ارائه کرد و پس از آن تیزمغز رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز در سخنانی گفت: حجم صادرات کشور با توجه به افق‌های سند چشم‌انداز بسیار پایین است.

وی گفت: موانع بسیاری در راه استفاده از منابع ارزشمند در جهت توسعه کشور وجود دارد که قابل رفع است.

کد خبر 41132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز