جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه نخست نماز جمعه 24 اسفند تهران گفت: کادرسازی و تربیت انسان از نخستین حرکت‌های شکل‌گیری نظام بر محور قرآن بوده است.

به گزارش ایرنا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خطبه با تشریح نحوه شکل‌گیری نظام اسلامی توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) افزود: پیامبر اسلام (ص) پس از بعثت، نخستین برنامه خود را بر محور کادرسازی و تربیت انسان‌ها بر محور قرآن بنا کرده بود.

وی با بیان اینکه هر مکتبی برای حضور در جامعه نیازمند تربیت انسان‌هایی با محتوای مورد نظر است، گفت: اسلام در شرایطی که جامعه آن روز به لحاظ فکری، حکومت و مقررات با خلاء مواجه بود، شکل گرفت و پیامبر (ص) از صفر شروع کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی سپس گفت: متن آموزشی برای کادرسازی و تربیت نیروهای انسانی در آن زمان قرآن و سنت بود و پیامبر (ص) براین اساس توانست حرکت سیاسی و اجتماعی خود را پایهگذاری کند.

وی افزود: نخستین مساله‌ای که پیامبر در آموزش‌ها مورد نظر داشت، تبیین مبانی مکتب، و تشریح جهان بینی و ایدئولوژی بود که تمام این موارد از قرآن گرفته شد.

خطیب نماز جمعه در ادامه تصریح کرد: قرآن متنی بود که به جای پرداختن به بیانیههای سیاسی، کار بزرگ اطلاع رسانی و قانع کردن انسان‌ها را برعهده داشت.

هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: پیامبر بزرگ اسلام با این سرمایه (قرآن) موفق شد قلوب خشن و آلوده مشرکان را جذب خود کند.

کد خبر 46449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز