یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از کارگران عضو خانه کارگر، نیروی کار را از عوامل مهم حرکت کشور به سوی پیشرفت عنوان کرد.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار که در آستانه روز کارگر انجام شد، گفت: نیروی کار در مقاطع مختلف انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی در صف اول مبارزه و کار بوده و وفاداری خود را اثبات کرده است.

وی با اشاره به مشکلات قشر کارگری، صبر و تحمل آن‌ها را ستودنی دانست و اظهار کرد: عدم رضایت نیروی کار به تولید آسیب جدی می‌رساند و خواست کارگران را که تامین حداقل می‌باشد، نمی‌توان نادیده گرفت.

وی دو قشر معلم و کارگر را از اقشار مهم جامعه برشمرد و با تاکید بر تامین نیازها و مطالبات آن‌ها ادامه داد: عدم رضایت نیروهای علمی به توسعه‌ پایدار کشور لطمه می‌زند و محور پیشرفت جامعه که سند چشم‌انداز 20 ساله آن را دانش محوری قرار داده است را تضعیف می‌کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رضایت مردم را از شاخص‌های حکومت خوب بیان کرد و گفت: اگر سهم واقعی کارگر از تولید داده شود و اگر احترام انسانی و کرامت نیروی کار جامعه در همه سطوح سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منظور شود مشکلات کشور به سرعت حل خواهد شد.

وی با توجه به سابقه تاریخی تمدن ایرانیان و هم‌چنین ظهور اسلام در ایران گفت: امکانات و استعداد زیادی در این کشور برای پیشرفت وجود دارد و مهمترین موضوع، مدیریت این منابع است که به طرز صحیح انجام شود.

وی در پایان با اشاره به شرایط حساس و ویژه‌ منطقه و حضور نیروهای نظامی قدرت‌های بزرگ در اطراف جمهوری اسلامی ایران و تهدیدهای مکرر آنان خاطرنشان کرد: در این شرایط نیروهای انقلاب باید از درون اتحاد خود را حفظ کنند و در سطوحی که انتظار نیست در وحدت اخلال نکنند.

در این دیدار محجوب دبیرکل خانه کارگر طی سخنانی به ارایه گزارشی از اقدامات خانه کارگر در سال 86 پرداخت.

هم‌چنین چند تن از کارگران به بیان مشکلات خود اعم از تعویق حقوق، مسایل مربوط به قراردادهای موقت کار و مسایل معیشتی پرداختند.

کد خبر 50087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز