همشهری آنلاین: هاشمی رفسنجانی گفت: استراتژی امام (ره) ادامه حاکمیت اسلامی با حضور و اتکا به مردم است و هرچه غیر از این باشد نه اسلامی و نه انسانی است و نه موفق خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه (12خرداد) در همایش "15 خرداد 1342، زمینه‌ها و بسترها" با بیان این مطلب افزود: اگر راه امام را از دست بدهیم اشتباه بزرگی کرده ایم و اینکه کسی فکر کند با ابزاری از قبیل مسائل امنیتی و نظامی فقط می توان کار را پیش برد، اشتباه کرده است چون اسلام با قلوب مردم سر و کار دارد.

وی تصریح کرد: باید قلوب مردم را با خودمان داشته باشیم و دین و ایمان مردم را حفظ کنیم و این امر با رضایت مردم محقق می شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر مردم با نظام، بیگانه شدند یا دربرابر نظام مدعی شدند یا وعده ها را عملی نبینند، دلیلی ندارد خود وارد مهلکه شوند و یا لااقل بی‌تفاوت می‌شوند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود به حوادث 15 خرداد سال 42 اشاره کرد و گفت: این حادثه، اولین تبلور استراتژی امام در زمان معاصر است و ما باید از این راهبرد حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: امام با تجربه ای که از صدر مشروطه داشتند و نیز با هوش و نبوغ کم نظیرشان، راه درست را حضور مردم با محوریت اسلام می دیدند و منتظر فرصتی بودند که به این استراتژی عمل کنند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: پس از حادثه 15 خرداد42 تا سال 56 در این دوره طولانی، آگاهی مردم بالا رفت و عدم صلاحیت رژیم، ثابت شد و در این فرصت، مردم آگاهانه در جامعه حضور داشتند.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: امام، استراتژی خود را با مردم، شروع کرده و با مردم پیروز شد و با مردم ادامه داد و اینک ما باید راه امام را ادامه دهیم.

کد خبر 53853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز