بحث تغییر وزیر کشور در آستانه مرحله دوم انتخابات بازتاب‌های متفاوتی داشت

که از جمله آنها می‌توان به اظهار نظر رئیس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد که طرح این موضوع را مؤثر بر رای مردم در انتخابات دانست.
اکبر هاشمی‌رفسنجانی دیروز در حاشیه رای‌دادن خود در پاسخ به سؤالی درباره طرح تغییر وزیر کشور در آستانه انتخابات به خبرنگاران که ایسنا خبر آن را منتشر کرد، گفت:هر کاری که باعث تردید در میان مردم و ایجاد سؤال برای آنها شود در حضور مردم انعکاس خواهد یافت، پس بهتر است این مسائل کمتر باشد.

واکنش پورمحمدی
در همین حال دیروز خبرنگاران بسیاری که در محل ستاد انتخابات کشور حاضر شده بودند منتظر حضور وزیر کشور در ستاد انتخابات بودند تا پس از اظهارات وی درباره برگزاری انتخابات، نظر او را درباره موضوع جابه‌جایی خود بشنوند که واکنش مصطفی پورمحمدی هم در این باره جالب بود.

به گزارش همشهری، پورمحمدی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور درجمع خبرنگاران درپاسخ به این سؤال که آیا تغییر شما درمقطع کنونی بر روند انتخابات تاثیرگذار خواهد بود، گفت: هر نوع تغییر و تحولی خواه ناخواه این فضا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و بنده چند روز گذشته در توضیح پاره‌ای مسائل به این تاثیرات اشاره کردم. وی در عین حال گفت این مسائل بر جو روانی و شاید بر میزان مشارکت مردم تاثیرگذار باشد، لذا نمی‌توان این امر را نفی کرد.

پورمحمدی افزود: پس ازاین، تصمیمی برای فعالیت اجرایی ندارم و قصد دارم بیشتر به فعالیت‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی، شرکت در سخنرانی‌ها، میزگردها یا حضور در دانشگاه‌ها بپردازم. وی به دیگر سؤالات خبرنگاران پاسخ نداد و گفت: حرف‌های زیادی هست که آنچه به درد مردم می‌خورد را می‌گویم و امیدوارم خدا به ما توفیق دهد تا حرف‌هایی که مشکلی از مردم حل نمی‌کند را نگوییم. وزیر کشور که چندی است خبر رفتن او از وزارت کشور در محافل مختلف پیچیده است، دیروز همچنین به پیشنهاد خبرنگاران با آنها عکس یادگاری گرفت.

خبرنگار همشهری هم کسب اطلاع کرد که با وجود اعلام علی سعیدلو، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، مراسم تودیع پورمحمدی و معارفه سرپرست جدید وزارت کشور که گفته می‌شود محمدرضا رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور است امروز برگزار نشده و به احتمال زیاد پس از اعلام نتایج مرحله دوم انتخابات و در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

همچنین شنیده می‌شود که بروز برخی مخالفت‌ها برای معرفی رحیمی سبب شده است تا احتمال جایگزینی رحیمی با فرد دیگری که احتمالا حیدر مصلحی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه است، قوت یابد.

کد خبر 49884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز