همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دوران دفاع مقدس، خوزستان نقطه و کانون دفاع مقدس بود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در یادواره امیران و 4500 شهید لشکر 92 زرهی خوزستان با بیان این‌که، افتخاری برای من است که گاهی توفیق می‌یابم در مراسمی حضور داشته باشم که یاد شهدا را برایم زنده می‌کند، اظهار کرد: امروز جزو بهترین روزهای زندگی من بوده که در خوزستان و در مراسم یادواره شهدای لشکر 92 زرهی خوزستان حضور یافته‌ام. خوشحالم که برگزاری این‌گونه مراسم به جریانی ثابت در تمام سال‌ها تبدیل شده است. این پیام رسانی که پس از دفاع مقدس انجام می‌شود، مانند کاری است که پس از واقعه عاشورا توسط بازماندگان انجام شد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی یکی از درخشان‌ترین دوران‌های انقلاب اسلامی بوده است. حکومت جمهوری اسلامی ایران در دوران کودکی قرار داشت که با جنگی مواجه شد و تمام دشمنان ایران در مقابل ما قرار داشتند. علاوه بر آن در داخل نیز ستون‌های پنجمی از منافقین و سایر گروه‌های ضد انقلاب به مقابله با نظام اسلامی پرداخته بود. دشمن از نظر مادی همه چیز را داشت و ما دست‌مان خالی بود. ایمان، تکیه بر معنویت و خداوند متعال چیزی بود که ما در اختیار داشتیم.

وی یادآور شد: مردم ایران تنها با اتکا به خداوند از اسلام، انقلاب و میهن خود دفاع کردند. دشمنان با دریایی از امکانات با ایران می‌جنگیدند. باید نگریست که چگونه حکومت جمهوری اسلامی ایران توانست تمام این شرارت‌ها را از خود دفع کند و پیروز شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این میان خوزستان نقطه و کانون دفاع مقدس قرار گرفته بود.و نیمی از شهدای کشور در خاک خوزستان شهید شدند؛ خوزستان حدود 16 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که، خوزستان از نظر مادی نیز پشتیبان کشور بوده است، ادامه داد: اگر نفت خوزستان نباشد، ایران نمی‌تواند کار خود را ادامه دهد. اگر محصولات زراعی استان نباشد، باز برای کشور مشکل ایجاد می‌شود. وجود پتانسیل‌های مهم در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی، امکاناتی در خوزستان به وجود آورده که نظیر آن را در دنیا کمتر می‌توان یافت.

وی با بیان این‌که، مردم این استان کاملا وفادار به ولایت و انقلاب اسلامی بوده‌اند، اظهار کرد: بزرگترین دانشگاه تاریخ اسلام در خوزستان بنا نهاده شده بود. تاریخ حقیقتا افتخارات فراوانی برای خوزستان ثبت کرده است. دوران دفاع مقدس در خوزستان، امروز سبب شده یکی از بزرگترین سرمایه‌های معنوی کشور در این استان ایجاد شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به فرهنگ شهادت و ایثارگری گفت: هیچ موضوعی به اندازه ایثارگری و اهدای جان برای اهداف متعالی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. بیخود نیست که امروز با گذشت 1400 سال، دل‌های زیادی با شنیدن نام اباعبدالله(ع) به یاد امام حسین(ع) و واقعه عاشورا می‌افتند. شهادت و شهید بزرگترین هدیه خداوند برای انسان‌هاست. این مسائل در خوزستان بیشتر از همه جا اتفاق افتاده است.‌

وی با اشاره به توجه ویژه دشمنان به خوزستان گفت: هم‌اینک شرارت‌هایی از گوشه و کنار برای آلوده‌سازی این استان انجام می‌شود. ولی آنان‌که به دنبال این‌گونه شرارت‌ها هستند در اشتباه هستند. شرارت‌های برخی‌ها تنها سبب بیزاری بیشتر مردم از آن‌ها در خوزستان خواهد شد.

وی گفت: باید نگریست که کار منافقانی که در دوران جنگ، جاسوسی استکبار را برعهده داشتند، به کجا کشیده‌ شده‌ است. ارتش بعث عراق ـ که به ایران حمله کرد ـ و ارتش ایران ـ که از کشور دفاع کرد ـ را باید با یکدیگر مقایسه کرد؛ امروز شاهد سرافرازی ارتش ایران هستیم در حالی که وضع ارتش عراق به گونه دیگری است. این موضوعات تماما نشان دهنده وعده خداوند است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: این موضوع در مورد اشغال عراق نیز از سوی آمریکا صادق است. امروز شاهد کشته‌ها و مجروحین آمریکایی در کشور عراق هستیم. اگر درست عمل کنیم و در مسیر باشیم و از دعواها و باندبازی‌ها خودداری کنیم، روزهای روشنی را به خاطر تمام آن ایثارگری‌ها می‌توانیم داشته باشیم. شهادت مقامی عادی نیست. شهادت تازه موجب کشف شدن افراد می‌شود و پایان راه نیست.

هاشمی رفسنجانی گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی حدود 200 هزار شهید تقدیم انقلاب شد. نمی‌توان دوران جنگ تحمیلی را دوران مصیبت برای کشور تلقی کرد. باید به صورت عمیق‌تر درباره دفاع مقدس سخن گفت و فکر کرد. امروز نیروهای مسلح جزو افتخارات کشور ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: لشکر 92 زرهی از اوایل پیروزی انقلاب در معرض خطر بود و این لشکر متزلزل شده بود. امام(ره) با هوشیاری ارتش ایران را احیاء کرد و لشکر 92 زرهی نیز به تبع آن احیا شد. در ابتدای انقلاب خلق عرب تلاش‌های زیادی در مقابله با این لشکر انجام داد. در جنگ تحمیلی نیز لشکر 92 زرهی نقش مهمی در مقابله با مستکبران ایفا کرد که نتیجه آن دفاع از انقلاب اسلامی و تقدیم 4500 شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده به انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه استان خوزستان در کشور گفت: هیچ استانی به اندازه خوزستان آب و زمین حاصلخیز ندارد. در گذشته این آب‌ها هدر می‌رفت، مهار آب‌ها از مهمترین کارهایی بود که در خوزستان پیگیری شد. با ساخت سدها در خوزستان امروز ظرفیتی معادل 20 میلیارد متر مکعب برای ذخیره آب در خوزستان ایجاد شده است. معنای نخست این موضوع این است که نباید در خوزستان مردم شاهد خشکسالی باشند و حتی یک هکتار از زمین‌های زراعی استان به صورت دیم کاشت شود. متاسفانه در مدیریت اشکالی وجود دارد وگرنه نباید امروز خشکسالی در خوزستان داشته باشیم. این کار در کشوری که دارای مشکل کم آبی است، کفران نعمت است. در آبادان حدود 50 هکتار زمین برای ایجاد کشت‌ میگو در نظر گرفته شده بود که امروز این موضوع نیز با مشکل روبه‌رو شده است.

هاشمی رفسنجانی در جمع بندی سخنان خود گفت: خوزستان یک استان معمولی نیست. مردم این استان دارای سوابق بسیار افتخارآمیز هستند. منابع آب استان را باید با مدیریت حفظ کنیم و از آن بیشترین بهره را بگیریم.

وی گفت: امروز در چند کیلومتری مردم خوزستان، در آب‌های خلیج فارس، ناوگان‌های استکباری حضوری فعال دارند. در غرب خوزستان نیز دشمنان پایگاه‌های زیادی ایجاد کردند. در حال حاضر تبلیغات گسترده‌ای برای در معرض تهدید قرار دادن نقش جوان در حال انجام است. تمام این‌ها برای ما یک درس دارد و آن هم این است که این دوران را باید با هوشیاری و بدون تفرقه سپری کنیم.

کد خبر 52253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز