همشهری‌آنلاین: روسای جمهوری، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و اعضای مجلس خبرگان رهبری با حضور در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم میهمانی رییس مجلس خبرگان رهبری شرکت و با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با بیان اهمیت فرهنگ در همه جوامع و تلاش دشمنان برای رخنه فرهنگی در نظام اسلامی ایران گفت: متصدیان و مروجان فرهنگ غرب و لاییک در تکاپو هستند تا مثل خوره در جامعه ما رخنه نمایند که آثار منفی آن بسیار فراوان است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهتمام رهبری برای تبیین روشنفکری دینی و آزاد اندیشی اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه و اندیشمندان و فضلا وظیفه سنگینی در این زمینه و فراگیری آن در سطح جامع دارند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مسایل و مباحث تکفیر مذاهب اسلامی را درد جامعه اسلامی دانست و افزود: همه باید با توجه به امر به معروف و نهی ازمنکر در این راه اقدام کنند.

وی اظهارداشت: متاسفانه وقتی برای مباحث وحدت جمع می‌شویم، عوامل تفرقه انگیز شروع به فعالیت می‌کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به نگرانی‌های نمایندگان خبرگان در باره مسایل فرهنگی گفت: سیاست‌های کلی کشور در امور فرهنگی در حال تدوین در مجمع است که پس از تصویب آن و تایید رهبری معظم اعلام می‌شود که بسیاری از نگرانی‌ها برطرف می‌گردد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از سخنانشان با اشاره به عملکرد شورای نگهبان درباره تعدیل رد صلاحیت ‌ها گفت: شورای نگهبان با این کار ، بسیاری از التهابات احتمالی را رفع کرده است و لازم است آن را کامل‌تر کند.

دکتر محمود احمدی نژاد نیز در این دیدار در پاسخ به دغدغه‌های اعضای مجلس خبرگان درباره مسایل فرهنگی و دینی ، مساجد را پایگاه دینی و اجتماعی ایران اسلامی دانست و گفت: بحث دولتی کردن و مردمی ماندن بودجه مساجد از اوایل انقلاب مطرح بود که همیشه موافق و مخالف داشت.

رئیس جمهوری افزود: دولت برای مساجد و مصلاها ، علاوه بر بودجه‌های استانی، ردیف‌های بودجه ملی درنظر گرفت.

وی با تقدیر از عملکرد نظام اسلامی در ‪ ۲۸‬سال گذشته در ساخت مدارس و دانشگاه‌ها گفت: روزی که انقلاب پیروز شد مدرسه چندانی برای آموزش و پرورش نداشتیم ولی الان کشور دارای دانشگاه‌های بسیار مهم در اقصی نقاط کشور است.

رییس جمهوری در پاسخ به اظهارات نماینده استان خوزستان برای رسیدگی به اوضاع اقتصادی و اجتماعی این خطه گفت: دولت برای رسیدگی به حق مردم این استان برنامه‌های فراوانی دارد.

دکتر حداد عادل نیز در سخنانی کوتاه با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای خبرگان گفت: یکی از افتخارات مجلس هفتم تخصیص بودجه برای حوزه‌های علمیه و مراکز دینی مانند مصلاها و مساجد است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تلاش می‌کند که تا ضمن حفظ رابطه مساجد و مردم در کنار دولت ، برای رسیدگی به امور مساجد تلاش نماید.

در این دیدار حضرات آیات و حجج اسلام معلم  سلیمانی، وافی، قریشی، خاتمی، شفیعی، مهمان نواز، معصومی، نعیم آبادی، واعظ موسوی، بوشهری، فلاحیان، رمضانی، سلامی، طباطبایی و جزایری به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل مخلتف پرداختند.

کد خبر 45168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز