گروه اجتماعی: دانشگاه آزاد اسلامی به برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی تسهیلات ویژه‌ای ارائه می‌کند.

معاون باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران در باره این تسهیلات گفت: باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی با هدف شناسایی، جذب و حمایت از نخبگان و فرهیختگان کشور، علاوه بر مساعدت‌های مادی و معنوی، برای انتشار آثار اعضای این باشگاه، تسهیلاتی را برای برگزیدگان نهمین جشنواره جوان خوارزمی در نظر گرفته است. نصرالله اسکندری افزود: بومی کردن تولید علم در هر منطقه و تدوین برنامه‌ها با توجه به شرایط علمی، اقتصادی و نیروی انسانی هر استان یا شهر، از برنامه‌های مصوب باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد برای سال 87 است.

وی با اشاره به اینکه باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی سال 1377 فعالیت خود را در 3‌مرحله آغاز کرد اظهار داشت: باشگاه اکنون در مرحله ارتقای کیفیت، برنامه‌های ثابتی را با ارائه الگوهای مشخص به دفاتر زیر مجموعه ابلاغ کرده است.
معاون باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد افزود: باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی 24‌هزار عضو در کشور دارد.

فعالیت 185 گروه پژوهشی

در ادامه این نشست معاون پژوهشی باشگاه پژوهشگران جوان گفت: از سال 77 تا کنون 185‌گروه پژوهشی در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد تشکیل شده است.
مهدی مرجانی افزود: هر هفته 15 تا 20 طرح پژوهشی به باشگاه پژوهشگران می‌رسد که پس از داوری و تأیید علمی، برای آغاز هر طرح تا سقف 3‌میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: انتشار مجلات علمی، پژوهشی، چاپ کتاب، برگزاری همایش‌های تخصصی، گسترش ارتباط با صنعت و حمایت از مخترعان و مبتکران، از اقدامات حمایتی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد است.

تخفیف شهریه

سرپرست حوزه استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد نیز در این نشست گفت: هدف اصلی باشگاه شناسایی، جذب، هدایت و پرورش استعدادهای درخشان دانشگاه‌های آزاد و دولتی و ارائه تسهیلات خاص به آنان است. منصور بیات افزود: تخفیف شهریه، خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی، انتشار آثار پژوهشی، تأمین هزینه خرید کتاب، اولویت در استخدام، کمک هزینه سفر حج، ورود بدون کنکور به مقاطع تحصیلی بالاتر، از جمله تسهیلاتی است که به اعضای باشگاه ارائه می‌شود.

وی گفت: برگزیدگان المپیادهای علمی، ارائه‌کنندگان طرح‌های پژوهشی، دارندگان مقالات ISI، دارندگان رتبه‌های اول مسابقات قرآنی، مولفان کتاب‌های مرجع، برگزیدگان مسابقات روبوکاپ بین‌المللی، برگزیدگان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، اعضای استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان هستند.بیات با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی اعضای استعدادهای درخشان گفت: تسهیلاتی برای استفاده اعضا از واحدها و امکانات خارج کشور در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد گفت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در باشگاه براساس نیازها و فضایی که نخبگان با آن مرتبط هستند، صورت می‌گیرد به‌طوری که دارای محتوای پژوهشی، علمی و تحقیقی باشند. حجت‌الاسلام صادق مرادی افزود: باشگاه برای رفع نیاز نخبگان اقدام به برگزاری کارگاه‌های فرهنگی با موضوع نخبگان و تولیدات فرهنگی کرده است.

کد خبر 44020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز