جمعه ۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

گروه بورس: با تأیید صورت‌های مالی شرکت پتروشیمی فن‌آوران، شمارش معکوس برای عرضه سهام اولین شرکت از مجموعه وزارت نفت آغاز شد.

به گزارش همشهری، بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، بورس تهران اعلام کرد: صورت‌های مالی شرکت پتروشیمی فن‌آوران روز پنجشنبه ارائه شد و به تأیید شرکت بورس رسیده است. تا امروز چندین بار عرضه سهام این شرکت در بورس بنا به دلایل مختلفی از جمله ارائه نشدن صورت‌های مالی به تعویق افتاده بود.

براساس اعلام شرکت بورس، سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران روز یکشنبه 14 بهمن ماه برای اولین بار در بورس عرضه خواهد شد.

شرکت پتروشیمی فن‌آوران اولین شرکت از مجموعه وزارت نفت است که سهامش برمبنای سیاست‌های اصل 44 در بورس عرضه می‌شود.

روند کند وزارت نفت در اعلام فهرست شرکت‌های قابل‌واگذاری و به‌تعویق افتادن پیاپی عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران انتقادهای زیادی را متوجه وزارت نفت کرده بود.

این وزارتخانه با رقم واگذاری معادل 60 میلیارد دلار، بیشترین حجم واگذاری‌های سهام دولتی را برعهده دارد.

در همین رابطه احمدرضا اشتری مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران ضمن تأیید خبر ارائه صورت‌های مالی شرکت به همشهری گفت: روز پنجشنبه یکی از مهمترین مسائل مربوط به عرضه سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران در بورس حل شد و صورت‌های مالی شرکت به تأیید نهایی بورس رسید.

وی درباره میزان سود هر سهم شرکت پتروشیمی فن‌آوران گفت: در حال حاضر میزان سود هر سهم شرکت برای سال 86 براساس میزان تولید 120 تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، میزان تولید پتروشیمی فن‌آوران تا پایان سال 700 هزار تن خواهد بود.

اشتری در پاسخ به این پرسش که آیا میزان سود این شرکت تا پایان سال تغییر خواهد کرد، گفت: با توجه به روند تولید بعید می‌دانم که تولید ما از 700 هزار تن بیشتر شود. بنا بر این پیش‌بینی برای تعدیل سود نداریم.

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران درباره وضعیت قطعی گاز گفت: هنوز هم گاز مصرفی کارخانه قطع است و این موضوعی بود که ما پیش‌بینی نکرده بودیم.

وی افزود: البته با توجه به نزدیک‌شدن به فصل گرم سال بعید می‌دانم در ماه‌های آتی، قطعی گاز دوباره برای شرکت به‌وجود بیاید.

کارگزار عرضه‌کننده

ابراهیم قربانی فرید کارگزار عرضه کننده سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران نیز ابراز امیدواری کرد: سهام این شرکت با قیمت منصفانه‌ای به‌فروش برود.

وی در این باره گفت: سهام شرکت‌های پتروشیمی به دو دلیل از جمله سهام سودآور بورس است؛ اول این که این صنعت همواره موردتوجه و حمایت دولت و دیگر اینکه محصولات شرکت‌های پتروشیمی همیشه در بازارهای بین‌المللی خریدار دارد.

وی از پیش‌بینی قیمت فروش هر سهام خودداری کرد و گفت: قیمت هر سهم را جریان عرضه و تقاضای بازار مشخص می‌کند اما توصیه این است که کارگزاران در روز عرضه، قیمت منصفانه را ارائه کنند تا هم خریداران سود کنند و هم فروشندگان.

14 بهمن ماه

رئیس ستاد اصل 44 شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم با اشاره به واگذاری 5 درصد سهام پتروشیمی فن‌آوران از 14 بهمن گفت: خوراک پتروشیمی فن‌آوران باید تابعی از محصول باشد.

به گزارش برنا، مهدی آقاجانی هم با اشاره به زمان عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران گفت: در حال حاضر شرکت پتروشیمی فن‌آوران قرارداد خوراک گاز دارد اما این قرارداد بلندمدت نیست، در حالی که سازمان بورس معتقد است قرارداد باید بلندمدت باشد.

رئیس ستاد اصل 44 شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که معتقدیم قیمت خوراک نباید ثابت باشد، افزود: بهتر است قیمت خوراک گاز در نوسان بوده و تابعی از محصول باشد؛ هرچند در این ارتباط توافق های خوبی صورت گرفته است.

آقاجانی تصریح کرد: در عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران نباید منتظر باشیم همه چیز مشخص شده وبعد سهام عرضه شود.

وی گفت: بنا به گفته سازمان بورس 5درصد سهام پتروشیمی فن‌آوران 14 بهمن ماه جاری برای کشف قیمت در بورس عرضه شده و 11 درصد دیگر نیز یک هفته بعد عرضه خواهد شد.

کد خبر 42598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز