دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین آمار رسمی نشان می‌دهد: سرمایه‌گذاری در بورس تهران طی آذر ماه امسال 5/2 درصد زیان برای سهامداران به همراه داشته است.

به گزارش همشهری، با وجود نزول بازار در یک ماه گذشته، عملکرد بورس در طول 9 ماه سپری شده از سال 86 مثبت بوده، به طوری که میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس به 3/11 درصد رسیده است.

طبق آماری که بورس تهران منتشر کرده، در طول 9 ماه گذشته شاخص کل قیمت سهام 2/1 درصد نزول کرده. در این مدت شاخص عملکرد تابلوی اصلی هم 2/14 درصد افت کرده، ولی در تابلوی فرعی شاخص عملکرد بازار 5/20 درصد رشد داشته است.

همچنین در طول سال جاری،  شاخص صنعت و شاخص مالی نیز با نزول روبه‌رو بوده‌اند. در این مدت شاخص سهام واسطه‌گری‌های مالی 10درصد و شاخص‌ عملکرد سهام صنعتی نیم درصد افت کرده است.

این گزارش حاکی است: در یک ماه اخیر ارزش بازار سهام تهران 4/2 درصد کاهش یافته و از 431 هزار میلیارد ریال 421 هزار میلیارد ریال رسیده است.

اداره بازار شرکت بورس، در گزارش آماری خود اعلام کرده، ارزش کل داد و ستدها در بورس تهران طی 9 ماه گذشته 58 هزار میلیارد ریال بوده است. در این مدت 805 هزار نفر در مجموع 19 میلیارد برگه سهم عرضه شده در بازار را خریدند.

آمارها نشان می‌دهد: در حال حاضر نام 133 شرکت روی تابلوی اصلی، نام 199 شرکت در تابلوی فرعی و 83 شرکت در تابلوی غیررسمی بورس درج شده است.

خصوصی‌سازی

طبق این گزارش، از اول امسال تاکنون 7/7 میلیارد سهم دولتی در بورس تهران به بخش خصوصی واگذار شد. ارزش کل درآمدهای حاصل از خصوصی‌سازی طی این مدت به 20 هزار میلیارد ریال رسید.

در این دوره ایمیدرو، 6/7 میلیارد برگه سهم را در بازار فروخت. ایدرو نیز 75 میلیون سهم را واگذار کرد. ساتکاب هم 6/13 میلیون سهم را خصوصی کرد. شرکت ملی پتروشیمی هم 3/3 میلیون سهم را به فروش رساند.

کد خبر 40039

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز