دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم افتتاح بزرگترین شبکه اطلاع‌رسانی یکپارچه (کدال)، راه‌اندازی این شبکه را تحقق یکی از آرزوهای مسئولان بورس دانست.

علی صالح آبادی، در این مراسم که روز یکشنبه 18 آذر 86 با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف سازمان بورس کاهش بوروکراسی اداری است که با راه اندازی این شبکه اطلاع رسانی، این امر کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کدال فعالیت خود را با 14 شرکت آغاز خواهد کرد، اظهار داشت: در فازهای بعدی شرکت‌های غیر بورسی، ناشران ثبت شده در نزد سازمان، شرکت‌های کارگزاری و تامین سرمایه و تمام کسانی که با بازار سرمایه فعال هستند ظرف یکسال آینده از طریق این شبکه با سازمان بورس و بازار سرمایه در ارتباط خواهند بود.

رییس سازمان بورس، بورس الکترونیک را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف باید ارتباط خوبی میان 4 گروه مشتری، بانک، کارگزار و بورس ایجاد شود تا سهامداران بتوانند از طریق رایانه معاملات سهام را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سازمان بورس در مسیر بورس الکترونیک گام برداشته است، افزود : برای بین‌المللی شدن بورس و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای حضور شرکت‌های ایرانی در خارج از کشور راهی جز الکترونیکی شدن بورس نداریم.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: سیستم جدید معاملاتی نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد که بدون شک کمک شایانی به الکترونیکی شدن بورس خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، نرم‌افراز جدیدی را خریداری کرده است، افزود : سال آینده با تکمیل نرم افراز این شرکت، خدمات مطلوبی به سهامداران ارائه خواهد شد.

رییس سازمان بورس بحث حق رای الکترونیکی، پرداخت سود سهام و بکارگیری گزارشگری تجاری گسترش پذیر (XBRL) را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد و گفت: برای حضور در بازارهای جهانی ناگزیر به ارائه چنین خدماتی به سهامداران هستیم که امیدوارم تا پایان سال آینده بتوان این برنامه‌ها را به بهره برداری رساند.

صالح آبادی در مورد اطلاعات مالی آتی و قیمت سهام گفت : موضوع اطلاعات مالی و قیمت سهم ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و براساس اطلاعاتی که شرکت‌ها به بورس اعلام می‌کنند قیمت سهم در بورس تغییر می‌کند بنابراین باید اطلاعات و پیش‌بینی‌ها به صورت دقیق تدوین شود تا بازار سرمایه دچار نوسان نشود.

وی ادامه داد:  تعدیلات مکرر سود سهام شرکت‌ها موجب جو روانی نامطلوبی را در بازار ایجاد می‌کند که به طور حتم سازمان بورس با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

وی خواستار استفاده شرکت‌ها از رویه‌های مطمئن حسابداری شد و افزود: تغییر طبقه‌بندی، سود شرکت‌ها را دچار تغییر می‌کند بنابراین ما انتظار داریم که شرکت‌ها از رویه‌های مطمئن حسابداری و باثبات استفاده کند.

رییس سازمان بورس سیاست تقسیم سود شرکت را با اهمیت خواند و گفت: شرکت‌ها باید سیاست تقسیم سود صحیح را به بازار اعلام کنند تا مشکلی برای سهامداران ایجاد نشود.

وی در پایان سخنان خود به مدیران شرکت‌ها بورسی توصیه کرد که به موقع سود را با کیفیت بالا به بازار سرمایه اعلام کنند.

تجلیل از 10 شرکت برتر در اطلاع‌‌رسانی و گزارشگری مالی

سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه از 10 شرکت برتر در اطلاع‌رسانی و گزارشگری مالی تجلیل کرد.

در این مراسم داود دانش‌جعفری - وزیر اقتصاد - و علی صالح‌آبادی - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار-  لوح سپاس و هدایایی را به مدیران عامل 10 شرکت برتر در اطلاع‌رسانی و گزارشگری مالی اهدا کردند.

سازمان بورس اسامی 10 شرکت برتر در اطلاع‌رسانی و گزارشگری مالی را به شرح زیر اعلام کرد:

1- گروه صنایع بهشهر

2- شرکت البرز دارو

3 - داروسازی جابربن حیان

4 - شرکت سرمایه‌گذاری پردیس

5- شرکت مهندسی نصیر ماشین

6- شرکت نیرو کلر

7- شرکت دارو پخش

8- شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت

9- شرکت سیمان قائم

10 - شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان 
 

کد خبر 38755

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز