گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی حاکی است: سهامداران 113 شرکت بورس در طول پاییز امسال شاهد رشد ارزش دارایی‌هایشان بوده‌اند.

در این مدت در میان شرکت‌های کوچک بازار بالاترین رشد نصیب سهامداران ایتالران شده، ارزش هر سهم این شرکت در پاییز امسال 115 درصد افزایش یافت. در طول 3 ماه گذشته فقط 4 نفر 5 هزار سهم ایتالران را به سبد دارایی‌هایشان افزودند.

اما در میان بزرگان تالار بورس، بیشترین سود به سبد سهامداران پتروشیمی خارک واریز شد. ارزش سهام پتروشیمی خارک در این دوره 45 درصد رشد کرد.

در 3 ماه اخیر 7 هزار و 100 نفر برای خرید 50 میلیون سهم پتروشیمی خارک صف کشیدند.

پر طرفدارها

در پاییز امسال سهام 5 شرکت توجه بیش از 10 هزار خریدار را به خود جلب کرد. در این مدت بیشترین دستورهای خرید برای سهام فولاد مبارکه صادر شد. در این دوره 14 هزار نفر 570 میلیون سهم فولاد مبارکه را خریدند.

ارزش کل داد و ستدهای انجام شده،  سهام فولاد مبارکه در طول پاییز یکهزار و 800 میلیارد ریال بود.

سهام معادن و فلزات هم توجه 13 هزار خریدار را به خود جلب کرد. در این مدت 175 میلیون سهم سرمایه‌گذاری معادن و فلزات به ارزش یکهزار و 300 میلیارد ریال مبادله شد.

فولاد خوزستان دیگر شرکت پرطرفدار بورس در پاییز امسال بود. در این دوره 12 هزار نفر در صف خرید 107 میلیون سهم فولاد خوزستان ایستادند. ارزش این مبادلات 530 میلیارد ریال برآورد شده است.

تعداد خریداران سهام چادرملو هم در پاییز به 11 هزار نفر رسید و این شرکت را در رتبه چهارم جدول بورس نشاند. سهام مس هم 10 هزار خریدار داشت.

نکته جالب در بازار پاییزی بورس، جای گرفتن موسسه مالی و اعتباری سینا در رتبه ششم جدول پرطرفدار‌های بورس بود. در این مدت 7 هزار نفر سهام این موسسه تازه پذیرفته شده در بورس را خریدند.

آمارها نشان می‌دهد در طول پاییز امسال 200 هزار نفر در مجموع 6/6 میلیارد برگه سهم را در تالارهای بورس به ارزش 30 هزار میلیارد ریال خریداری کردند.

کد خبر 40201

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز