گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی نشان می‌دهد: نبض بازار سهام در 2 هفته گذشته همچنان دراختیار سهام فلزات بوده‌است.

به گزارش همشهری، در 15 روز سپری شده از آبان ماه 11 هزار نفر در صف خرید سهام شرکت‌های تولیدکننده محصولات فلزی ایستاده‌اند. ارزش کل داد و ستدهای انجام شده در سهام فلزات در این دوره از مرز 11 هزار میلیارد ریال فراتر رفته است.

براساس این گزارش در 15 روز گذشته فولاد مبارکه و فولاد خراسان پرطرفدارترین سهام فلزی بورس به‌حساب آمده‌اند. تعداد خریداران سهام هر یک از این دو شرکت بیش از 3 هزار و 500 نفر بوده است.

خواهر خوانده

اما عنوان دومین گروه پرطرفدار بازار در آبان ماه به خواهرخوانده فلزات یعنی معادن اختصاص یافته است. در دو هفته گذشته 4 هزار و 400 نفر با پرداخت 560 میلیارد ریال از نقدینگی خود، 58 میلیون برگه سهم معدنی را به سبد دارایی‌هایشان افزوده‌اند.

سرمایه‌گذاری معادن و فلزات به‌تنها نیمی از خریداران سهام معادن را به سوی خود جلب کرده است.

به دنبال معادن سهام پتروشیمی از رونق دوچندانی برخوردار شده است. احتمال عرضه قریب‌الوقوع سهام شرکت‌های پتروشیمی دولتی به همراه معافیت‌های اخیر مالیاتی موجبات توجه بازار را به سوی سهام پتروشیمی جلب کرده است.

در 2 هفته گذشته تعداد خریداران سهام شرکت‌های پتروشیمی از مرز 2 هزار و 300 نفر فراتر رفته است. شرکت‌های پتروشیمی خارک، اراک و اصفهان پرطرفدارترین سهام این گروه بوده‌اند.

به نظر می‌رسد بار دیگر بازار سهام 3قلوهای پتروشیمی داغ شده است. آخرین بار در اواخر دهه 70 خورشیدی سهام این 3 شرکت به لوکوموتیو بازار سهام تبدیل شده بود.

خودروسازان

هرچند در ماه‌های اخیر سهام شرکت‌های خودروسازی با افتی بی‌نظیر روبه‌رو بوده‌اند اما بازارگردانی‌های اخیر موجب شد، اندکی از میزان تلاطم‌ها در بازار سهام این شرکت‌ها کاسته شود به‌طوری که در طول دوره سپری شده از آبان‌ماه، 2هزار و 10 نفر برای خرید سهام خودرو دستور خرید صادر کرده‌اند.

ارزش کل مبادلات انجام شده در این گروه 40میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 35919

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز