دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

گروه بورس: آخرین اطلاعات دریافتی حاکی‌است، سهام گروه معادن در صدر پرطرفدارترین سهام بورس در مهرماه بوده‌است.

به گزارش خبرنگار همشهری،‌ از ابتدای فصل پاییز تاکنون شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، چادرملو، ملی صنایع مس ایران، گل‌گهر و توسعه معادن روی ایران در صدر پرطرفدارترین سهام بورس قرار گرفته‌اند و در این میان شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با 5هزار و 448خریدار رتبه نخست جدول معاملات بورس را از آن خود کرد.

این تعداد سهامدار از ابتدای پاییز تاکنون 3/80میلیون سهم معادن و فلزات را خریداری کرده‌اند. ارزش هر سهم این شرکت در این مدت با 478ریال صعود اکنون به محدوده 7هزار و 198ریال رسیده است.

شرکت‌های چادرملو و ملی صنایع مس ایران نیز توانستند به ترتیب توجه 8هزار و 247 و 4هزار و 440نفر را به سوی خود جلب کنند. این سهامداران 7/64 میلیون سهم چادرملو و 7/48 میلیون سهم ملی صنایع مس را خریداری کرده‌اند. قیمت هر سهم چادرملو در این مدت 779 ریال و ملی صنایع مس 558 ریال رشده کرده است.

شرکت‌های سنگ آهن گل‌گهر و توسعه معادن روی نیز از جمله سهام پرطرفدار بازار در فصل پاییز بوده‌اند. به طوری که از ابتدای مهرماه تاکنون یک هزار و 816 نفر تعداد 16میلیون و 660 هزار سهم گل‌گهر را خریداری کرده‌اند. شرکت توسعه معادن روی نیز در این مدت با یک‌هزار و 604خریدار تعداد 12میلیون از سهامش مبادله شد.

از جمله سهام پرطرفدار بازار در این مدت می‌توان از مالی و اعتباری و گالوانیزه فجر سپاهان نام برد که توانستند در مهرماه امسال به ترتیب توجه 5هزار و 401 و 2هزار و 40نفر را به سوی خود جلب کنند.

سودآورترین سهام

بررسی جدول معاملات بورس در اولین ماه از پاییز امسال نشان می‌دهد: 3 شرکت داروسازی زهراوی، ایران دارو و آذریت بیشترین سود را نصیب سهامداران خود کرده و رتبه‌های اول تا سوم جدول را از آن خود کرده‌اند.

ارزش هر سهم داروسازی زهراوی در طول یک ماه گذشته 2هزار و 445 ریال، معادل 10درصد شرکت‌های ایران دارو و آذریت نیز به ترتیب یک‌هزار و 522ریال و یک‌هزار و 138 ریال رشد کرده است.

همچنین شرکت‌های گروه پتروشیمی در این مدت از حرکت روبه‌رشدی برخوردار بوده‌، به طوری که شرکت حمل و نقل پتروشیمی با رشدی معادل 6درصد، مبلغ 976ریال سود از محل افزایش ارزش سهام نصیب سهامداران خود کرد.

شرکت‌های پتروشیمی خارک، پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی اراک نیز از کارنامه مثبتی برخوردار بودند.

ارزش هر سهم پتروشیمی خارک در مهرماه امسال 904 ریال معادل 9درصد رشد کرده و اکنون به محدوده 11هزار ریال رسیده است.

پتروشیمی اصفهان و اراک هم در این مدت 757 و 695 ریال رشد را در کارنامه خود ثبت کردند. قیمت هر سهم پتروشیمی اصفهان هم اکنون 6هزار و 109ریال و پتروشیمی اراک 7هزار و 86 ریال است.

همچنین شرکت‌های کابل‌های مخابراتی شهید قندی و نیروی زنگان از بیشترین درصد نوسان قیمت برخوردار بودند و ارزش هر سهم این 2شرکت در این مدت 20و18 درصد رشد کرده است.

حجم معاملات

سهامداران بورس تهران در اولین ماه فصل پاییز 3/592 میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن را خریداری کرده‌اند. به این ترتیب این شرکت به لحاظ تعداد سهام معامله شده در صدر جدول مبادلات بورس قرار گرفت، این تعداد سهام توسط 74 نفر خریداری شده است اما قیمت هر سهم این شرکت در این مدت 131 ریال نزول کرده است.

فولاد مبارکه اصفهان نیز با 2/138 میلیون سهم مبادله شده در جایگاه دوم جدول معاملات بورس قرار گرفت، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک ملی و بانک پارسیان نیز در مهرماه امسال به ترتیب 8/109 و 88میلیون از سهامشان خریداری شد.

تعداد خریداران شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی در این مدت 433‌نفر و بانک پارسیان 744 ریال بوده است.

کد خبر 34629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز