جمعه ۱۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

ارزش معاملات بورس تهران در هفته گذشته 91درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار همشهری، بورس تهران در حالی معاملات هفته گذشته را به پایان برد که حجم و ارزش مبادلات با کاهش زیادی همراه بود و تمام شاخص‌های آن  نیز با روند منفی به کار خود پایان دادند.

بورس تهران در هفته گذشته تحت تاثیر افشای اطلاعات مربوط به شرکت‌های معدنی در مورد حق بهره مالکانه معادن قرار گرفت و این خبر زمینه افت شاخص‌ها و معاملات را فراهم کرد.

براساس این گزارش، سهامداران بورس تهران در هفته گذشته 6/288 میلیون سهم به ارزش یک تریلیون و 3 میلیارد ریال خریداری کردند که این آمار به لحاظ حجم 80درصد و به لحاظ ارزش 91 درصد کاهش داشته است.

تعداد خریداران سهام نیز در این هفته با 41درصد کاهش به 16 هزار و 108 نفر رسید.عمده کاهش مبادلات در هفته گذشته مربوط به معاملات تابلوی فرعی بورس بود.

شاخص‌ها

آخرین آمار دریافتی حاکی  است:  بیشتر شاخص‌های بورس نیز در هفته گذشته با روند نزولی به کار خود پایان داده‌اند.برهمین اساس شاخص بورس تهران (سود نقدی و قیمت) با 108 پله نزول به 35 هزار و 981 واحد رسید و بار دیگر به زیر مرز 36 هزار واحد سقوط کرد.

شاخص قیمت (شاخص کل) هم با 30 واحد کاهش اکنون در محدوده 10 هزار و 202 واحد است. شاخص‌های صنعت و تابلوی اصلی نیز به ترتیب 20 و 177 واحد کاهش یافتند اما شاخص تابلوی فرعی 197 پله صعود کرد.

خصوصی‌سازی

همچنین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران 2 میلیون و 39 هزار سهم شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران به ارزش 7/2 میلیارد ریال در بورس عرضه کرد.

کد خبر 36132

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز