شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

با آغاز نیمه دوم سال، موج جدیدی از ارائه گزارش‌های مالی سالانه در بورس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ما، با آغاز 6 ماهه دوم سال جاری بسیاری از شرکت‌ها با ارائه گزارش‌های مالی جدید باید آخرین وضعیت سوددهی خود را به اطلاع سازمان بورس و سهامداران رساندند.

به این ترتیب ظرف روزهای گذشته تعدادی از شرکت‌ها گزارش‌های مالی جدید خود را به بورس ارائه کردند.

این در حالی است که همچنان تنبیه خاصی برای شرکتهای غیرشفاف که گزارشهای مالی خود را به موقع به بورس ارائه نمی‌کنند، در نظر گرفته نمی‌شود.

براین اساس، ظرف چند روز گذشته شرکت‌های افست، البرز دارو، شیشه قزوین، داروسازی جابربن حیان، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر، باما، داروسازی ابوریحان، سخت آژند، معدنی و صنعتی چادرملو، صنایع گالوانیزه فجر سپاهان، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، سرمایه‌گذاری سپه، شیمی داروی داروپخش، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر و تولید سموم علف‌کش گزارش‌های مالی خود را به بورس ارائه کرده‌اند.

از طرف دیگر مهمترین خبر این هفته از این قرار است که شرکت مس سود هر سهم خود را تا 50 تومان افزایش خواهد داد، این خبر به تایید مسئولان شرکت ملی صنایع مس نیز رسیده و قرار است نماد این شرکت ظرف روزهای آتی برای تعدیل سود بسته شود.

همچنین در تازه‌ترین گزارش مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سود هر سهم خود را برای امسال 843 ریال اعلام کرد. هیات مدیره چادرملو تصمیم دارد 80درصد سود خالص امسال را بین سهامداران تقسیم کند.

شرکت سرمایه‌گذاری سپه نیز با صدور اطلاعیه‌ای سود هر سهم خود را برای سال 86 مبلغ 150 ریال اعلام کرد. باما نیز با انتشار گزارش جدیدی سود هر سهم خود را برای سال 86، مبلغ 5 هزار و 13 ریال اعلام کرد.

باما پیش از این سود هر سهم خود را 4 هزار و 723 ریال پیش‌بینی کرده بود که دلایل این افزایش سود را کاهش دریافت خاک انگوران، تغییر تولید و فروش و مد نظر قرار دادن نرخ‌های جدید بورس فلزات لندن اعلام کرده است.

کد خبر 33819

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز