دوشنبه ۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

گروه بورس: میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران طی 8 ماه سپری شده از سال جاری به 1/14 درصد رسید.

به گزارش همشهری، آمار رسمی بورس تهران نشان می‌دهد: مبادلات آبان ماه حاصلی جز زیان برای سهامداران به همراه نداشته است. در یک ماه گذشته میانگین زیان سرمایه‌گذاران در بازار سهام 9/3 درصد برآورد شده است.

طبق این آمار، در طول سال جاری یعنی از فروردین تا پایان آبان ماه، به طور میانگین قیمت سهام در بورس تهران 4/1 درصد رشد کرده  و در این دوره شاخص قیمت (کل) در محدوده 9 هزار و 800 تا 10 هزار و 400 واحد در نوسان بوده است.

براساس این گزارش، در طول سال جاری بیشترین بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام از محل توزیع سود نقدی در مجامع عمومی سالانه به دست آمده است.

به طوری که میانگین بازده حاصل از دریافت سود نقدی در بورس تهران طی 8 ماه گذشته5/12 درصد اعلام شده است.

شاخص‌ها

گزارش رسمی بورس تهران حاکی است: در حالی که روند حرکت شاخص عملکرد تابلوی اصلی بورس، در طول 8 ماه گذشته ، منفی بود و 8/13 درصد نزول داشته، در تابلوی فرعی، شاخص عملکرد، 8/26 درصد رشد کرده است.

از سوی دیگر روند حرکت شاخص سهام واسطه‌گری‌های مالی و شاخص  سهام صنعتی هم روندی متفاوت از هم داشته، به طوری که در مقابل نزول 5/7 درصدی شاخص مالی، شاخص صنعت 1/2درصد صعود را در طول 8 ماه گذشته تجربه کرده است.

طبق آمار موجود شاخص عملکرد 50 شرکت  فعال‌تر بورس نیز در طول سال جاری 25 درصد کاهش یافته است.

ارزش بازار

آمارها نشان می‌دهد: در آبان ماه امسال ارزش بورس تهران 1/3 درصد تنزل کرده و از رقم 445 هزار میلیارد ریال به سطح 432 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

در این مدت ارزش سهام حاضر در تابلوی اصلی 9/4 درصد و ارزش سهام شرکت‌های درج شده در تابلوی فرعی یک درصد نزول کرده است.

آمار مبادلات

این گزارش حاکی است: از اول امسال تاکنون 53 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بورس تهران انجام گرفته، این میزان نقدینگی را 726 هزار نفر برای خرید 2/17 میلیارد برگه سهم عرضه شده در بازار پرداخته‌اند.

در 8 ماه گذشته 86 هزار و 302 برگه اوراق مشارکت بخش خصوصی نیز در بورس تهران داد و ستد شده است.

کد خبر 37625

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز