همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: رئیس جمهوری در نشست شنبه شب، 17 آذر با مسئولان بورس بر توجه بیشتر به حقوق سهامداران تاکید کرد.

علی صالح آبادی درباره اینکه نشست دیشب مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار با رئیس جمهور به چه منظور برگزار و چه مسائلی در این نشست مطرح شد، به واحد مرکزی خبر توضیحاتی داد. وی گفت: در این نشست ابهاماتی که اخیرا درباره سهام معادن کشور در بازار سرمایه مطرح شده بود بررسی شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد این موضوع در همکاری مشترک سازمان بورس و وزارت صنایع و معادن حل و فصل شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اظهار داشت: در این نشست همچنین درباره عرضه سهام پالایشگاه ها و شرکت‌های پتروشیمی و همچنین درباره مسایلی
مانند مواد اولیه و محصولات این شرکت‌ها، تبادل نظر و مقررشد سازمان بورس و وزارت نفت در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهند.

صالح آبادی افزود: در این نشست آقای احمدی‌نژاد همچنین بر ضرورت عرضه منطقی سهام و تامین حقوق سهامداران تاکید کرد و گفت : سهام واگذار شده باید به گونه‌ای باشد که حقوق مردم و سهامداران به خوبی تامین شود.

وی گفت: سازمان بورس نیز در این زمینه ساز و کارهای اجرایی خوبی را در دستور کار ویژه قرار خواهد داد.

صالح آبادی اظهارداشت: رئیس جمهوری در این نشست دستور داد وزارتخانه‌ها در خصوص شرکت‌های مادر تخصصی با سازمان بورس همکاری جدی داشته باشند.

اطلاع رسانی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در جلسه‌ای که شنبه شب (17 آذر) به ریاست محموداحمدی نژاد، رئیس جمهوری و با حضور معاون اول، معاون اجرایی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، وزرای امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، صنایع ومعادن، نفت، کار و امور اجتماعی و رفاه، روسای بانک مرکزی، سازمان خصوصیسازی، سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد، تحولات اخیر بورس و راهکارهای رونق آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مردم باید از سرمایه‌گذاری در بورس سود ببرند، توسعه ظرفیت بورس و آموزش و اطلاع رسانی بیشتر را مورد تاکید قرار داد.

وی تاکیدکرد: وزارت صنایع و معادن با عقد قراردادهای بلند مدت بهره برداری با شرکت‌های معدنی، چگونگی بهره‌برداری و حقوق دولتی را معین کند.

همچنین پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و شرکت‌هایی که مواد اولیه آنها در انحصار دولت است قبل از واگذاری از طریق عقد قراردادهای بلند مدت موضوع تامین مواد و قیمت آن را تعیین و اطلاعات شفافی را به بازار سرمایه منعکس کنند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذاران خارجی، تدوین را هکارهای منظم برای چگونگی تحقق آن را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 38676

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز