جمعه ۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر دولت برکنار شده فلسطین تاکید کرد: حماس هرگز اسرائیل را به عنوان یک دولت یهود به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ دارالخلیج، چاپ امارات،  اسماعیل هنیه نخست وزیر برکنار شده‌ فلسطین، بعد از مشارکتش در جلسه نمایندگان پارلمانی حماس اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد از حقوق ملت فلسطین بویژه حق بازگشت آوارگان چشم پوشی کند.

وی با اشاره به کنفرانس بین‌المللی آناپولیس گفت: این کنفرانس مرده به دنیا آمده است و هرگز هیچ یک از حقوق و خواسته‌های سیاسی و قانونی ملت فلسطین را محقق نخواهد ساخت.

هنیه خاطر نشان کرد: بسیاری در فلسطین، جهان عرب و اسلام مخالف این کنفرانس هستند و ملت فلسطین تاکید کرده است که خواهان حقوقش است و بر اصول ملی‌اش پایبند است.

وی درباره‌ درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر به رسمیت شناختن این رژیم به عنوان کشور یهود گفت: این امر یکی از اعمال فشارهای اسراییلی‌ها علیه تیم مذاکرات فلسطین است.

وی خاطر نشان کرد: ما هرگز اسراییل را به عنوان کشور یهود به رسمیت نخواهیم شناخت چرا که اسراییل غاصب است و ملت فلسطین به اصول حقوق و سرزمین خود پایبندند.

از سوی دیگر، دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد سوخت رسانی‌ به نوار غزه را از ابتدای ماه آینده کاهش دهد.

این تصمیم در پی اعلام هیات دادستانی رژیم صهیونیستی بر این مبنا که کاهش این سوخت رسانی‌ کمترین نیازهای انسانی ساکنان نوار غزه را نقض نخواهد کرد، صورت گرفت.

کد خبر 37317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز