گروه بین‌الملل: درآستانه برگزاری کنفرانس آناپولیس در مریلند آمریکا فشار تشکیلات خودگردان فلسطینی به رهبری عباس بر گروه‌های مقاومت تشدید شده است.

عباس نه تنها درخواست‌های تاریخی فلسطینیان درباره حق بازگشت آوارگان فلسطینی به موطن خود و رفع اشغال از قدس شریف را نادیده می‌گیرد بلکه این روزها شدیدتر از سابق همصدا با تل آویو خواستار خلع سلاح گروه‌های فلسطینی مقاومت می‌شود.

در این جهت علاوه بر عباس، نخست وزیر و وزیر داخلی تشکیلات خودگردان همین درخواست ها را مطرح کرده‌اند اما در پاسخ، 4 گروه مقاومت فلسطینی، اظهارات وزیر امور داخلی دولت سلام فیاص را محکوم کردند و به وی درباره پیامدهای خیانت به مقاومت هشدار دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از غزه عبدالرزاق الیحیی وزیر انتصابی امورداخلی اخیرا در اظهاراتی اعتراف کرده بود تشکیلات خودگردان قصد دارد گروه‌های مقاومت از جمله شاخه‌های نظامی وابسته به حماس را تفکیک کند.

وی همچنین مدعی شده بود انتفاضه نتایجی فاجعه بار برای فلسطینیان داشته است.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس در واکنش به این اظهارات تاکید کرد: گردان‌های قسام به دست نشانده‌ها اجازه نخواهند داد به سلاح و مبارزان مقاومت تعرص کنند و به هر قیمتی جلوی این کار را خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: جابه‌جا کردن کوه‌ها برای محمود عباس و گروهش ساده‌تر از سرکوب و از بین بردن گردان‌های قسام و تعرض به سلاح مبارزان آن است.

در این میان داوود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی اظهارات یحیی رانشان دهنده اهداف شوم و واقعی از ایجاد دستگاه‌های امنیتی وزارت امور داخلی دانست و گفت: این سخنان که بر پایه افتخار به هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر صهیونیست برای از بین بردن مقاومت استوار است ننگ و رسوایی برای کسانی است که یحیی به آنان وابسته است.

او گفت: آنان با این کار دست نشاندگی را نهادینه می‌کنند و راه را برای حمله دشمن صهیونیست به شهرها و روستاها و اردوگاه‌های ما هموار می‌کنند.

اما ابومجاهد سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی در این زمینه گفت: این تصمیم شکست خورده است و مقاومت مشروعیت خود را از مقاومت با اشغالگر به دست آورده است.

وی درباره هرگونه اقدام برای اجرای این تصمیم یا تعرض به مبارزان فلسطینی در کرانه باختری هشدار داد.

نایل الشریف هماهنگ کننده کل شورای‌عالی نظامی هم تاکید کرد: هر نیرویی که در کنار اشغالگر و در برابر مقاومت بایستد و در پی خلع سلاح مقاومت باشد، دشمن تلقی خواهد شد و در شمار گروه‌های خارج شده از صف ملت و اسلام قلمداد خواهد شد.

کد خبر 37012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز