جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرانسه اعلا‌م کرد طرف‌های مذاکره با ایران ممکن است درباره تقاضای قبلی خود مبنی بر تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در ایران قبل از آغاز مذاکرات از خود انعطاف نشان دهند.

این در حالی‌است که نیکلاس برنز معاون وزیرامور خارجه‌امریکا گفت: تلا‌ش می‌کنیم پیش‌نویس قطعنامه تحریم ایران را قبل از تشکیل‌مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه‌شنبه آماده کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت امور خارجه امریکااعلام کرد گروه پنج بعلاوه یک ,تا دوشنبه تلفنی به مذاکرات خود در مورد پرونده هسته‌ای ایران ادامه خواهند داد.

اما چین در واکنش به آمریکا اعلا‌م کرده که موضعش تغییرنکرده و همچنان بر حل و فصل مسئله از طریق مذاکره تاکید دارد.

منابع خبری به نقل از دیپلماتهای اروپایی حاضر درنشست چهار ساعته برلین گزارش دادند مقامات آلمان‌, فرانسه‌,انگلیس , امریکا,روسیه و چین درنشست برلین درخصوص اینکه ایران به درخواست شورای امنیت برای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم عمل نکرده اشتراک نظر اما درباره خواست امریکا برای تحریم ایران اختلا‌ف نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کانادا ,ایتالیا و ژاپن هم نمایندگانی را به برلین فرستادند تا با نمایندگان گروه پنج بعلاوه یک گفتگو کنند.

ایتالیا به‌عنوان یکی از شرکای اصلی تجاری ایران، خواسته تهران را برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای مشروع می‌داند. ژاپن هم از اینکه با تحریم ایران اقتصادش آسیب ببیند, نگران است.

مدیران سیاسی وزارت امور خارجه کشورهای (پنج بعلا‌وه یک) دیروز[16 شهریور/هفت سپتامبر] درنشستی در برلین ‌درباره موضوع هسته‌ای ایران رایزنی کردند . 

کد خبر 3699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز