دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد، مدیران سیاسی وزارت امور خارجه‌های پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان روز پنجشنبه هفتم سپتامبر(16 شهریور) در برلین درباره مساله هسته‌ای ایران مشورت می‌کنند.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، بنا به اعلام مارتین یگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با این حال، خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در برلین دیدار نخواهد کرد. ملاقات میان این دو مقام در شهر اروپایی دیگری انجام خواهد شد. وی نام این محل را ذکر نکرد.
بر اساس این گزارش، قرار است در نشست گروه موسوم به 1+5 مقامات عالی‌رتبه آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه با یکدیگر ملاقات کنند.

در این جلسه قرار است طرف‌ها به تبادل نظر در خصوص دیدگاه‌های‌شان برای تحریم‌های احتمالی علیه ایران بپردازند. این در حالی است که چین و روسیه تاکنون مخالفت‌شان را با هر گونه تحریم‌ احتمالی اعلام کرده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان این مطلب را رد کرد که اعضای گروه 1+5 در نشست خود که در ماه ژوئیه گذشته در پاریس برگزار کردند، نقشه راهی را برای برداشتن گام‌های احتمالی علیه ایران پس از پایان یافتن ضرب‌الاجل قطعنامه 1696 شورای امنیت مورد توافق قرار داده باشند. وی تاکید کرد که هر گونه گام جدیدی نیز پس از صدور قطعنامه‌ احتمالی آتی برداشته خواهد شد.

کد خبر 3492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز