همشهری آنلاین: روسیه امروز پنجشنبه 26 اکتبر (4 آبان) باردیگر با پیش نویس جدید قطعنامه سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) برای تحریم ایران مخالفت کرد

به گزارش فرانس پرس معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: دستیابی به قطعنامه‌ای که مورد قبول همه باشد به فرایند طولانی مذاکرات نیاز دارد.

سرگئی کیسلیاک با بیان اینکه ما پیشنهاد سه کشور اروپایی را دریافت کرده ایم و آن را با دقت بررسی خواهیم کرد، باردیگر تاکید کرد: تصویب قطعنامه بین المللی برای اعمال مجازات‌های اقتصادی و تجاری بر ضد ایران مستلزم مذاکراتی طولانی است.

در حالی که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی غنی سازی اورانیوم را از نظر قانونی حق ایران می داند، انگلیس، فرانسه و آلمان تحت فشار امریکا پیش نویس قطعنامه علیه ایران را برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه و نسخه ای از آن را نیز در اختیار روسیه و چین قرار دادند.

مقامات امریکایی که در ماههای اخیر کوشیده‌اند تا بر سر مذاکرات ایران و خاویر سولا‌نا مانع تراشی و آن را با بن بست روبرو کنند، باردیگر با تحت فشار گذاشتن انگلیس، فرانسه و آلمان آنان را مجبور به تنظیم پیش نویس قطعنامه ای علیه ایران کردند.

مقامات دولت بوش امیدوارند مباحث مرتبط با قطعنامه علیه ایران درشورای امنیت، افکار عمومی این کشور را در آستانه انتخابات سرنوشت ساز کنگره از کشتار و تداوم اشغال عراق، مشکلا‌ت اقتصادی داخلی و انحراف جنسی و رسوایی های مالی جمهوریخواهان منحرف کند.

امریکا پیش از این نیز با تهدید و تطمیع دیگر اعضای شورای امنیت، قطعنامه‌ای را علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران تصویب کرده بود.

بوش می گوید ایرانیان حق استفاده از انرژی هسته ای را ندارند و حتی اکنون در چارچوب این قطعنامه می خواهد روسیه را نیز برای توقف نیروگاه هسته ای بوشهر تحت فشار گذارد.

مقامات واشنگتن در حالی می کوشند ایران را از داشتن برنامه هسته ای صلح آمیز محروم کنند که به اسرائیل اجازه داده‌اند یک زرادخانه اتمی ایجاد و خود نیز هم اکنون در اندیشه نوسازی 6 هزار کلا‌هک اتمی است.

امریکا با داشتن بزرگترین زرادخانه اتمی، تنها کشور در جهان است که از این سلا‌ح مرگبار در دو مرحله استفاده و هزاران انسان را به قتل رسانده است

کد خبر 6608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز