علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، که به رم سفر کرده است ، با رومانوپرودی نخست وزیر ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که یک ساعت و نیم بطول انجامید ، دو طرف ضمن تاکید بر اهمیت گسترش همکاری‌های همه جانبه، موضوع مذاکرات درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، و تحولات منطقه بویژه وضعیت فعلی در لبنان و فلسطین، گفتگو و تبادل نظر کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، در این دیدار باردیگر بر اراده جمهوری اسلامی ایران به انجام گفتگوهای مثبت و سازنده بااروپا تاکید کرد.

آقای لاریجانی در گفتگو با نخست وزیر ایتالیا، ضمن استقبال ازارتقای نقش مثبت و سازنده اروپا و بخصوص کشور ایتالیا در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه خاورمیانه ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت نقش فعال اروپا و ایتالیا در منطقه و زمینه‌سازی موثر برای انجام آن، اعلام کرد.

علاوه بر این، آقای لاریجانی آمادگی ایران را برای آغاز مذاکراتی جدی و همه‌جانبه باگروه ‪ ۵+۱‬درباره تمامی مسایل فی مابین از جمله موضوع هسته‌ای با رویکرد مثبت ، اعلام و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آینده با" خاویر سولانا" در این زمینه بتواند راهگشا باشد.

رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار جمهوری‌ اسلامی‌ ایران را کشوری با اهمیت برای صلح و ثبات منطقه دانست .

نخست وزیر ایتالیا همچنین گفت که اراده جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره و حل موضوع هسته‌ای تا رسیدن به نتیجه‌ای مثبت ، قابل تقدیر است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران ، در ادامه دیدار روز چهارشنبه خود با مقامات بلند پایه اسپانیا ، صبح روز پنجشنبه در رأس هیاتی وارد رم پایتخت ایتالیا شد.

در صورت بازگشت ماسیمو دالما معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه ایتالیا به رم، قراراست لاریجانی با وی نیز یک رایزنی کاری فشرده انجام دهد .

کد خبر 3697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز