سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سولانا اخبار منتشر شده توسط منابع خبری اتریش مبنی بر دیدار خاویر سولانا و دکتر علی لاریجانی در روز چهارشنبه[6 سپتامبر] را گمانه‌زنی خواند اما تصریح کرد، آنها به‌زودی در اروپا با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

منابع خبری اتریش از دیدار دکتر علی لاریجانی و خاویر سولانا در روز چهارشنبه[15 شهریور/6سپتامبر] خبر داده‌اند. به گفته منابع اتریشی، این دیدار در وین انجام می‌شود، گرچه هنوز منابع رسمی این خبر را تأیید نکرده‌اند.

روزنامه اتریشی استاندارد از وین گزارش کرد، آنطور که محافل دیپلماتیک دوشنبه‌شب [13 شهریور/ 4سپتامبر] در وین می‌گفتند، قرار است خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه در این شهر به گفتگو درخصوص برنامه هسته‌ای ایران بپردازند.

بر اساس این گزارش، قرار است در این ملاقات برخی نکات پاسخ ایران به مجموعه پیشنهادی گروه موسوم به 1+5 روشن شود.

دیپلمات‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا گفتند، زمان و مکان این ملاقات مورد توافق دو طرف قرار گرفته است، اما هنوز امکان تغییر در آن وجود دارد.

سخنگوی سولانا: فقط گمانه‌زنی است

دفتر سولانا دوشنبه شب هیچ چیزی را در خصوص این ملاقات تایید نکرد.

کریستینا گالاچ، سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به خبرگزاری اتریش گفت: "اخباری که مطرح شده فقط گمانه‌زنی است. نه مکان و نه زمان ملاقات تاکنون مورد توافق قرار نگرفته است."

وی در عین حال تصریح کرد که سولانا و لاریجانی در تماس مستمر با یکدیگر هستند و به این توافق رسیده‌اند که "به زودی در اروپا با یکدیگر ملاقات کنند".

گالاچ در این باره که آیا وین محل ملاقات احتمالی دو طرف خواهد بود، گفت: "طبعا ملاقات در یکی از پایتخت‌های اروپایی انجام خواهد گرفت." به گفته وی، این دیدار "لزوما نباید" تا پیش از اجلاس روز پنجشنبه گروه 1+5 در برلین برگزار شود.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه اتریش هم نخواست اطلاعات درباره دیدار احتمالی میان سولانا و لاریجانی را در وین تایید کند

کد خبر 3510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز